جشنواره ۲۴ بدون شهرام کرمی

کرمی با بیان اینکه برای اجرای یک هفته‌ای جشنواره با حجم زیاد کار و برنامه‌ریزی در طول سال مواجه هستیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره نیاز به برنامه‌ریزی و کار فشرده دارد. واقعیت این است که یکسال ازطریق ستادهای تهران وهمدان برنامه‌ریزی می‌کنیم و مسئولان همدان در دقیقه 90 حساسیت موضوع را متوجه می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 19 December 2016
دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان گفت: درقبال تئاتر کودک و نوجوان دین خود را ادا کرده‌ام.

به گزارش ایسنا؛ شهرام کرمی درباره پیشنهاد معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی او به عنوان دبیر جشنواره سال 94 اظهار کرد: با نهایت احترام و تشکر از همه کسانی که ابراز لطف دارند،ترجیح می‌دهم به عنوان معلم به کار آموزش پرداخته ودر جشنواره سال آینده با یک اجرای نمایش حضور داشته باشم و درکار اجرایی وارد نشوم.

وی با نپذیرفتن پیشنهاد دبیری جشنواره سال آینده عنوان کرد: بنده معلم و هنرمند هستم و به علت مشغله‌های زیادی که دارم و انرژی بسیاری که جشنواره در طول سال و در یک هفته برگزاری می‌گیرد، ترجیح می‌دهم یک نیروی تازه وارد کار شود.

کرمی با بیان اینکه برای اجرای یک هفته‌ای جشنواره با حجم زیاد کار و برنامه‌ریزی در طول سال مواجه هستیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره نیاز به برنامه‌ریزی و کار فشرده دارد. واقعیت این است که یکسال ازطریق ستادهای تهران وهمدان برنامه‌ریزی می‌کنیم و مسئولان همدان در دقیقه 90 حساسیت موضوع را متوجه می‌شوند.


وی افزود: برگزاری جشنواره یک کار درازمدت است وباید از هم‌اکنون برای جشنواره سال آینده برنامه‌ریزی آغاز شود.

کرمی درباره روند جشنواره بیان کرد: سال به سال شاهد پربارتر و گسترده شدن جشنواره هستیم البته نقاط ضعف و قوت‌هایی هم وجود دارد.

وی با اشاره به نقاط ضعف جشنواره تصریح کرد: مشکل اصلی تجهیز نشدن سالن‌های اجرا در همدان است. از سوی دیگر اعتبار جشنواره به میزان گستردگی وحجم و افزودن بخش‌های مختلف به جشنواره با هدف پوشش دادن موثرتر به بخش‌ها و موضوعات مختلف تئاتر برای کودک و نوجوان، افزایش نداشته است. سال گذشته جشنواره در 5 بخش برگزار می‌شد و امسال در 10 بخش برگزار شد و گروه‌ها در 6 بخش به رقابت پرداختند و این در حالیست که اعتبار لازم وجود ندارد.

کرمی درباره حضور کم‌رنگ مترجم در آئین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره گفت: آئین افتتاحیه و اختتامیه در درجه اول برای مخاطبان است و به رسم ادب و احترام و رسمی بودن برنامه و شکل رسمی و بین‌المللی دادن به آن، در ابتدای مراسم یک متن رسمی برای آنان قرائت شد.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان درباره نظر گروه‌های خارجی شرکت‌کننده در جشنواره بیان کرد: در تمام سال‌های برگزاری جشنواره از استقبال مردم ذوق‌زده و از فرهنگ ایرانی شگفت‌زده می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت جشنواره حضور گروه‌های خارجی به عنوان سفیران فرهنگی ایران است که بهترین اتفاق را شکل می‌دهند.

کرمی با تأکید براهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی تصریح کرد: با وجود مسائلی همچون تحریم ایران، زیرسوال بردن استقلال ایران و تبلیغات ضدایرانی بیگانگان درعرصه جهانی، خوشبختانه رویدادهای هنری و جشنواره‌ها سبب آشنایی گروه‌های هنری خارجی با فرهنگ ناب، اعتقاد و باور ایرانی، شور واشتیاق مردم، آثار خلاقانه هنرمندان ایرانی شده و انعکاس این موارد را باعث می‌شود.

وی در پایان گفت: یکسالی که حضور نداشتم سال پرباری بود و توانستم یک کتاب چاپ کنم و یک اجرای نمایشی داشته باشم.

 ترجیح می‌دهم با انجام کارهای هنری به دغدغه‌های شخصی پرداخته و در جشنواره سال آینده با یک اجرا در جشنواره حضور داشته باشم.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار