بی آبرویی اشغالگران ترک در حمله به الباب

کد خبر: ۳۵۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 31 December 2016
در مورد بلند یا همان بولنت بیرق صاحب عکس بالا نوشتیم. لازم به ذکر است که وی فرمانده گردان کماندوی حمله کننده به الباب بود که به دلیل سختی جنگ استعفا داد اما استعفایش مورد قبول واقع نشد و دوباره به الباب فرستاده شد که این بار کشته شد.

به گزارش تابناک تبریز از اخبار سوریه،بیرق معتقد بود که طرح حمله به الباب اشتباه است و با این سیاست و طرح نمی توان وارد شهر شد و آن را از وجود داعش پاکسازی کرد. به گفته او برای پاکسازی این شهر که به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است باید فکری اساسی کرد. در حمله به الباب علاوه به بر هزاران نیروی قبلی، ۱۵۰۰ نفر از تروریست های ارتش آزاد که به تازگی از حلب خارج شده بودند به همرا ۵۰۰ کماندوی ترک هم برای تقویت نیروها حضور داشتند.

بولنت بیرق از افسران بسیار کارکشته ارتش ترکیه بود که در جنگ علیه کردها در جنگ شهری تجربه بسیار زیادی کسب کرده بود، اما این تجربه نتوانست جان وی را در مقابل تروریست های حرفه ای داعش نجات دهد. هر چند رسانه های ترکیه به شدت تحت فشار هستند تاخبری را در مورد حوادث سوریه و عملیات ارتش ترکیه منتشر نکنند، اما به گفته منابع پزشکی در بیمارستان ارتش در نزدیکی مرز می گویند تلفات ارتش بسیار بیشتر از آن چیزی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

همانگونه که پیش از این هم در کانال اخبار سوریه تاکید کردیم، ارتش ترکیه در حمله به الباب دچار شکستی خفت بار شد و این مساله حتی در روحیه سیاسیون هم تاثیر بسیار منفی داشته است. نظامیان ترک باوجود آوردن امکانات و تجهیزات گسترده، در خیابان های ابتدایی الباب گیر افتاده و نمی دانند باید از چه راهکاری برای غلبه بر تروریست های داعشی استفاده کنند. حضور بمب افکن های روسی در حمله به الباب نکته دیگری را هم مبرهن کرد و آن نیز ناتوانی نیروی هوایی ترکیه در یک نبرد واقعی است. ترکیه که بیش از ۲۴۰ جنگنده اف ۱۶ از بلوک های مختلف به همراه جنگنده اف۴ بهینه شده دارد، در حمله هوایی هم کم آورده است.

این شکست البته تنها برای ارتش اشغالگر ترکیه منظور نخواهد شد. ترکیه به عنوان بخشی از ناتو که پس از امریکا دومین نیروی زمینی این پیمان نظامی را داشته و از آموزش ها و تجهیزات آن استفاده می کند، با درخواست کمک از روسیه عملا آبرویی برای ناتو هم نگذاشته است. با این اوصاف باید دید که ترکیه تا کی می تواند این جنگ فرسایشی را ادامه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار