مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:

بیش از ۲۰ هزار نفر در کرمانشاه به طور مستمر خون اهدا می‌کنند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۳۷۰ نفر به طور مستمر خون اهدا کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،ابراهیم سلطانیان با اشاره به  اینکه اهدا کننده مستمر حداقل دو بار در سال می‌تواند خون اهدا کند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون 20 هزار و 370 نفر به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه اهدا خون در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.1 درصد رشد داشته، گفت: از ابتدای امسال تا کنون 49 هزار و 795 نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کرده و از این تعداد 41 هزار و 357 نفر اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

سلطانیان از اهدای خون  9 هزار و 971 نفر برای نخستین بار، خبر داد و افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در امسال 38 هزار و 389 نفر مرد، و تعداد 20 هزار و 370 نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گروههای خونی ‌ منفی بیشتر مورد نیاز است، عنوان کرد: گروه‌های خونی O و A مثبت بیشترین اهداکننده و گروه خونی AB منفی کمترین اهداکننده را دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از فعالیت ثابت دو مرکز خونگیری در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: یک پایگاه اقماری در شهرستان قصرشیرین  و مراکز موقت خونگیری و اتوبوس سیار در اکثر شهرستان‌های استان دایر است.

سلطانیان با اشاره به اینکه 70 درصد از واحدهای اهدایی خون در سازمان انتقال خون نگهداری می‌شود، گفت: از خون‌های اهدایی سه فرآورده اصلی از جمله گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما تهیه می‌شود تا در اختیار بیماران نیازمند به این ماده حیاتی در مراکز درمانی قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار