آمادگي پيراپزشکان براي ارائه خدمات رايگان

جمعی از استادان ، دانشجویان و کارکنان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دریافت کارت عضویت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای ارائه خدمات رایگان به مردم در مواقع اضطراری و نیاز اعلام کردند.
کد خبر: ۳۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 23 May 2015
به گزارش واحد مرکزی خبر ،فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در حاشیه نشست مشترک با رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعطای کارت عضویت به 10 نفر از پیراپزشکان این دانشکده به صورت نمادین ترویج فرهنگ نوع دوستی و داوطلب بودن برای کمک رسانی به مردم را از برنامه های مهم این سازمان در سال 94 دانست و ابراز امیدواری کرد : با پیوستن هرچه بیشتر جامعه پزشکی به سازمان داوطلبان ، میزان خدمات به آسیب دیدگان در سوانح طبیعی و حوادث افزایش یابد.

وی تعداد داوطلبان بالای 29 سال جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ سراسر جهان را بالغ بر 20 میلیون نفر برشمرد و گفت : 12 درصد از این تعداد را داوطلبان ایرانی تشکیل داده اندکه این آمار نشان می دهد ایران در این خصوص مقام نخست را به خود اختصاص داده است .

رافع با بیان اینکه داوطلبان متخصص جمعیت هلال احمر در شرایط عادی به فعالیتهای بشردوستانه و بهداشتی و درمانی در مناطق محروم می پردازند به اعزام 10 هزار پزشک و پیراپزشک در قالب 2000 کاروان سلامت به استان هایی مانند خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، گلستان ، لرستان ، اصفهان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد حدود 4 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات حمایتی ، آموزشی ، درمانی و فعالیت بشردوستانه جمعیت هلال احمر بهره مند شدند. 

وی ابراز امیدواری کرد : با افزایش تعداد داوطلبان در سال 94 بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات آنان بهره مند شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به علاقه مندی پزشکان و پیراپزشکان ایرانی مقیم خارج برای حضور در فعالیتهای بشردوستانه در کشور اشاره کرد و گفت : با فعال سازی خانه داوطلب ایرانیان خارج از کشور در سال 94 امکان استفاده از توان تخصصی این گروه از هموطنان برای کمک به مردم در مناطق محروم کشور و روستاها فراهم می شود .

وی افزود : در مرحله نخست تلاش می شود تا از پزشکان و پیراپزشکان ایرانی مقیم خارج بر اساس تخصص موردنیاز در بیمارستان نورافشار استفاده شود.

در این مراسم دکتر صفدری رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : پیوستن استادان ، دانشجویان و کارکنان این دانشکده به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گامی برای تشکیل کمپین های همراهان هلال است.

وی ابراز امیدواری کرد : مردم به خصوص در مناطق محروم و روستاهای کشور بتوانند از خدمات رایگان پیراپزشکان این دانشکده به خوبی استفاده کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار