درخشش رزمی کاران اردبیلی در او اسپرت آسیا

تیم ملی او اسپرت ایران با درخشش رزمی کاران اردبیلی عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.
کد خبر: ۳۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 24 May 2015
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل پنجمین دوره رقابت های اواسپرت قهرمانی آسیا طی روزهای 29 اردیبهشت تا 2 خرداد ماه در سالن شش هزار نفری انقلاب همدان برگزار شد.

تیم ایران با دریافت 35 نشان رنگارنگ شامل 17 طلا ، 13 نقره و 5 برنز با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم های افغانستان و عراق به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این رقابت ها ورزشکاران اردبیلی هم در قهرمانی تیم ایران نقش پررنگی داشتند.

سعید قربان زاده در وزن 95 کیلوگرم رده سنی بزرگسالان مدال طلا گرفت و محسن مقیم امانی در وزن 85 کیلوگرم همین رده سنی به نشان نقره دست یافت ، ضمن این که مهرداد خانزاده هم مدال نقره وزن 51 کیلوگرم جوانان را کسب کرد .

در عین حال در بخش بهترین ها محسن مقیم امانی رزمی کار شایسته اردبیلی با غلبه بر رقبتی از عمان مقام نخست و کمربند طلایی مسابقات را به خود اختصاص داد.

او-اسپرت برگرفته از مهارتها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمائی ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین ایران است که به شکل مؤثر و امروزی خود درآمده است.

این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) پس طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای طی سنوات گذشته رشد نموده و در سایر کشورها توسعه یافته است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار