مراسم روز آفریقا در تهران

مراسم روز آفریقا امشب با حضور وزیر امور خارجه ایران و مهمانانی از قاره سیاه در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 25 May 2015
به گزارش فارس، مراسم روز آفریقا امشب (دوشنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم مهمانانی از قاره آفریقا و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از جمله کشورهای آفریقایی حضور دارند.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه دیروز در آستانه روز آفریقا گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط با قاره آفریقا را راهبردی و حائز اهمیت می‌داند.

وی همچنین در اظهارنظری عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه و تحکیم روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری با آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی دانسته و دولت یازدهم نیز با نگاه به مشترکات فرهنگی ایران و آفریقا و نقش مهم آفریقا در مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی «سیاست نگاه راهبردی به آفریقا» را مورد توجه قرار داده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تاکید بر حضور دیپلماتیک، اقتصادی، فرهنگی و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در آفریقا، از همه فعالان عرصه‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فرهنگی کشور دعوت کرد که موضوع «نگاه به آفریقا» را به عنوان یک فرصت مهم مورد توجه قرار دهند.

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط ممتاز تهران و اتحادیه آفریقا، همکاری جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی با قاره آفریقا رو به رشد خواند.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی نگرانی مشترک قاره آفریقا و همه مناطق جهان می‌باشد که این مهم ضرورت همکاری‌های مشترک را در مبارزه با تروریسم اجتناب ناپذیر ساخته است.

امروز ۲۵ می روز آفریقاست و از سوی اتحادیه آفریقا این روز به نام روز آفریقا نامگذاری شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار