رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان:

با توجه به توسعه روابط، باید مدرسه زبان روسی در استان گلستان راه‎اندازی شود

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: نیاز است که با توجه به توسعه روابط، مدرسه زبان روسی در استان گلستان راه‎اندازی شود.
کد خبر: ۳۹۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 07 March 2017
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: نیاز است که با توجه به توسعه روابط، مدرسه زبان روسی در استان گلستان راه‎اندازی شود.

بهرامی  در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: خلاء دیده نشدن در کشور روسیه را داریم و امیدواریم با هیئتی که در استان گلستان حضور یافتند با برطرف گردد.

 وی تصریح کرد: نیاز است که مدرسه زبان روسی در استان گلستان راه‎اندازی شود چرا که مترجم نمی‎تواند در فعالیت ها به ما کمک کند و وقتی نتوانیم زبان کشور روسیه را متوجه شویم در تجارت با مشکل روبه‌رو می‎شویم.

 بهرامی اظهار کرد: یک هزار و 200 واحد تولیدی در استان گلستان داریم و تنها وتعداد محدودی به روسیه جنس صادر می‎کنند.

 وی افزود: توتون در استان گلستان یکی از ظرفیت برای این استان محسوب می‎شود، 5 هزار تن توتون وجود دارد که می‎توان به این کشور صادر کرد.

 رئیس اتاق گرگان افزود: پرورش میگو و تولید محصولات کشاورزی و کیوی از موضوعاتی است که استان گلستان ظرفیت دارد و می‎تواند به روسیه صادر کند.

 بهرامی افزود: 120 هزار تن سیب‎زمینی در استان گلستان داریم و برای نخستین بار با واگن بدون یخچال صادر کردیم.

 وی تاکید کرد: واگن‎های یخچال‎دار کشور روسیه نمی‎تواند با استانداردهای ریلی ما وارد کشور شود و ما در استان ریل عریض نداریم لذااگر اعتبارات تامین شود می‎توانیم واگن‎های یخچال‎دار روسیه را وارد استان گلستان کنیم.

بهرامی با بیان اینکه تجار روسی نیز مشکلات ما را درک می‎کنند، افزود: با توجه به فرهنگ کشور روسیه ما تلاش می‎کنیم محصولات آنان را تامین کنیم.

محمود مظفری در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان در خصوص تامین اعتبار برای صادرات و بزینس در روسیه اظهار داشت: مشکل به تامین اعتبار به داخل کشور ما بازمی‎گردد و به علت مشکل تحریم ما نتوانستیم این اعتبار را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: محدودیت‎های مالی در پسابرجام هنوز داریم اما مشکلات اقتصادی در ایران و روسیه وجود دارد.

 کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه افزود: گفته شده مشکلات مجوزات ال.سی کم شده اما هنوز سطح بودجه آن پایین است.

 مظفری به موضوع گارانتی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: گارانتی مربوط به وزارت‎خارجه نیست و وظیفه ما ایجاد رابطه است و در ساختار وزارت‎خارجه تسهیل کننده روابط بودیم ولی زمانی که می‎خواهند دو نفر با هم تجارت کنند و ما برایشان رابطه ایجاد کنیم فراتر از وظایف ماست.

 کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه ادامه داد: صادرات بین دو کشور ایران و روسیه در سال 2016 خوش‎بینانه بین یک میلیون و 800 تا یک میلیون 900 میلیون دلار است.

 مظفری افزود: از این میزان صادرات بین دو کشور 300 میلیون دلار آن به صادرات ایران به روسیه بازمی‎گردد.

 وی با بیان اینکه صادرات ایران به روسیه 5 برابر ماست، گفت: ماشین‎آلات و وسایل نقلیه 40 درصد صادرات روسیه به ایران را تشکیل می‎دهد.

 کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه با بیان اینکه موادغذایی و مواد خام 35 درصد صادرات روسیه به ایران را تشکیل می‎دهد، افزود: چوب و صنایع چوب 10 درصد و فلزات 10 درصد، محصولات مواد شیمیایی یک درصد و محصولات معدنی کمتر از 3 درصد صادرات روسیه به ایران در سال 2016 بوده است.

رئیس هیئت تحریریه مجله تجارت با ایران در کشور روسیه با اشاره به اینکه پوتین نظر بسیار مثبتی به ایران دارد، گفت: روابط اقتصادی روسیه با ایران نزدیک به صفر است.

  رجب صفراف در دیدار با فعالان اقتصادی در استان گلستان اظهار داشت: موضوعی که سر راه فعالان اقتصادی قرار دارد و مانع شد که وارد بازار روسیه شوید این است که ایرانیان عادت نکردند مطالعه بازار روسیه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت‎های کوچک ایرانی شانسی برای دستیابی به بازار بزرگ روسیه را ندارند و ایرانیان باید با شرکت‎های بزرگ وارد بازار روسیه شوند.

رئیس هیئت تحریریه مجله تجارت به ایران در کشور روسیه اظهار کرد: هیچ بودجه‎ای برای شرکت‎های بازاریابی روسیه انجام نمی‎شود و نمی‎توانند نیازهای بازار را در اختیار داشته باشند و این موضوع باعث می‎شود که شرکت‎های ایرانی دنبال واسطه بگردند.

وی با بیان اینکه دولت متاسفانه باید به شما کمک کند و شما هیچ حامی در روسیه ندارید، تاکید کرد: کشورهای دیگر ارتباط دارند و از شرکت‎های خود دفاع می‎کنند و تلاش می‎کنند که ایران وارد بازار روسیه نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار