۴۰ طرح محرومیت‌زدایی توسط آستان قدس در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی از اجرای ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی توسط آستان قدس امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 23 April 2017
محمد زهرایی اظهار داشت: اجرای 26 طرح محرومیت‌زدایی در استان از اقدامات انجام شده در سال گذشته است که این طرح‌ها با تفاهم نامه‌ای به میزان 2 میلیارد تومان انجام شده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه اجرای 40 پروژه شامل قنات، استخر و کانال‌کشی به امضا رسیده که از امسال اجرایی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: 50 درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها توسط آستان قدس رضوی و 50 درصد نیز از بودجه استانی تأمین می‌شود.

زهرایی از پرداخت 9 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: 573 کارگاه کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته راه‌اندازی شده است که این کارگاه‌ها در عرصه‌های مختلف پرورش شتر، پرورش ماهی و پرورش مرغ بومی ایجاد شده است.

وی پرورش دام سبک و سنگین، پروش کارگاه قارچ خوراکی، پرورش بوقلمون، اصلاح و احیاء باغات و کارگاه‌ها صنایع تبدیلی را از دیگر کارگاه‌های ایجاد شده طی سال گذشته دانست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های سربیشه، فردوس، سرایان، طبس، بشرویه، درمیان، قاین، زیرکوه، بیرجند، نهبندان و خوسف ایجاد شده است.

زهرایی اظهار داشت: شهرستان‌های طبس و بیرجند بیشترین میزان کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با تعداد هر کدام 115 کارگاه را داشته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار