آغاز عملیات ژئو فیزیک هوایی اکتشاف معدنی در مازندران

عملیات ژئو فیزیک هوایی اکتشاف معدنی در مازندران روز سه شنبه طی آئینی به صورت ویدئو کنفرانس در شهرداری مرزن آباد چالوس آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 08 August 2017
 دستور انجام این عملیات را وزیر صنعت ، معدن و تجارت همزمان همزمان برای استان های خراسان رضوی و مازندران به صورت ویدئو کنفرانس صادر کرد.
 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت :‌ عملیات ژئو فیزیک هوایی اکتشاف معدنی در مازندران از مصوبات دور نخست سفرهای دولت تدبیر و امید به این استان بوده که امروز از طریق ویدئوکنفرانس در این منطقه گشایش یافت.
محمد محمدپور عمران افزود :‌ این عملیات در برگیرنده پهنه های اکتشافی مواد معدنی منطقه البرز این استان به گستره حدود 15 هزار و یکصد کیلومتر خطی است.
وی ادامه داد :‌ تاکنون ظرفیت‌های معدنی البرز ناشناخته بوده اما به طور یقین با اجرای این طرح بسیاری از ظرفیت‌های معدنی برای ما شناخته خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان این که در اجرای این طرح از فناوری نوین استفاه می شود ،‌گفت :‌ به طور قطع فعالیت‌های اکتشافی دراین طرح باعث رونق هرچه بیشتر چرخه تولید مواد معدنی و آثار مثبت در این حوزه خواهد بود.
محمدپور عمران افزود : مساله دیگر اینکه در پی چنین تحولی خواهیم دانست که در کنار البرز و عمق چند صد متری آن اطلاعاتی کافی از سطوح لایه های زمینی و عناصر موجود در آن به دست خواهیم آورد .
وی میزان اعتبار مد نظر برای اجرای این طرح را یک میلیون دلار با مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد و گفت :‌ طبق این مصوبه شرکت سرمایه گذاری غدیر ضمن آنکه حدود یک میلیون دلار اعتبار اجرای این طرح را تامین خواهد کرد بلکه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت ، معدن و تجارت نیز در این حوزه همکاری می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که ظرف دو ماه با استفاده از یک فروند بالگرد اطلاعات استان های مازندران و بخش های هم مرز با البرز مشخص شود.
براساس مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به مازندران، ۲ هزار نقطه به‌ صورت میدانی پیمایش شده و تاکنون نشانه‌های مثبتی از وجود سرب، روی، مس، نقره، بوکسیت، سیلیس، فلورین و گچ در این مناطق دیده ‌شده است.
شهر مرزن آباد به جمعیتی دست کم 10 هزار نفر در شهرستان چالوس قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار