آغاز مسابقات رشته طناب زنی دانش آموزان کشور در رامسر

ششمین دوره مسابقات رشته ورزشی طناب زنی دانش آموزان پسر کشور روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت شهدای آتش نشان در مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید چمران رامسر آغاز شد .
کد خبر: ۴۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک : رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش مدارس کشور در حاشیه آغاز این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت :‌ در این دوره از مسابقات 146 دانش آموز پسر در قالب 20 تیم دوره تحصیلی ابتدایی اول و 10 تیم دوره تحصیلی ابتدائی دوم با همدیگر رقابت خواهند کرد .
حسن خدادادی افزود :‌ دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه بهترین های طناب زنی مدارس کشور هستند که پس از موفقیت در مراحل مدرسه ای ، منطقه ای و استانی به مسابقات کشوری راه یافته اند.
وی اظهار داشت : در پی ملی شدن طرح طناورز و تاسیس انجمن طناب زنی در آموزش و پرورش ، بستر برای برگزاری مسابقه طناب زنی دانش آموزی در کشور مهیا شده است.
رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش مدارس کشور گفت :‌ فلسفه ورزش دانش آموزی بویژه رشته طناب زنی که از مقطع ابتدائی شروع می شود ، الگو شدن این رشته ورزشی است و به همین خاطر هم مسابقات در مراحل مختلف تا سطح کشوری تعریف شده است .
خدادادی با اظهار اینکه این رشته ورزشی در افزایش توان آمادگی جسمانی ، ایجاد نشاط ، پیشگیری از پوکی استخوان ، کنترل هیجان های کاذب و پوکی استخوان اثربخشی فراوانی دارد ، افزود :‌ با همه ویژگی های این ورزش به دانش آموزان و مربیان نیز توصیه شده تا چنین مسابقاتی را در استان های محل سکونت خود برگزار کنند. 
به گفته رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش مدارس کشور ، این دوره مسابقات با همکاری همه جانبه فدراسیون ورزش دانش آموزی و معلمان تربیت بدنی تا روز جمعه 26 مرداد ماه ادامه دارد.
بر اساس آمارهای رسمی ، تاکنون حدود 2 میلیون دانش آموز ، آموزش های لازم در رشته طناب زنی را درقالب طرح طناورز فراگرفته اند.
شهرستان رامسر در غرب مازندران قرار دارد .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار