در دیدار اهل فرهنگ و هنر یزد با وزیر ارشاد مطرح شد

موسسات قرآنی یزد 400 حافظ کل قرآن تربیت کرده‌اند

نماینده موسسات قرآنی استان یزد در دیدار با وزیر ارشاد از تربیت 400 حافظ کل قرآن کریم توسط موسسات قرآنی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 15 June 2015
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، در دیدار با وزیر ارشاد با اشاره به پیشینه موسسات قرآنی در استان یزد اظهار داشت: این موسسات تاکنون 400 حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده‌اند و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در مورد راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن، تربیت تعداد قابل توجهی حافظ قرآن نیز در دستور کار موسسات قرآنی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: موسسات قرآنی در این راستا 10 هزار جوان و نوجوان یزدی را تحت تعلیم آموزش‌های قرآنی قرار داده و این تعداد مشغول حفظ کل قرآن کریم هستند.

مطهریان با بیان اینکه در حال حاضر 170 موسسه و خانه قرآن در یزد مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: این تعداد موسسه قرآنی از اتحادیه انجمن‌های قرآنی مجوز دریافت کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد، مجموع قرآن‌آموزان فعال در این موسسات قرآنی را بیش از 70 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: فعالیت این تعداد قرآن‌آموز در استان یک میلیون نفری یزد به عنوان فراگیران قرآن ارزشمند است اما استان یزد با توجه به پیشینه تاریخی و مذهبی که دارد، ظرفیت بیش از این تعداد را داراست.

وی با تاکید بر اینکه قرآن و سیره اهل بیت (ع) باید زیربنای فرهنگ باشد، خاطر نشان کرد: استان یزد جایگاه ویژه‌ای در زمینه قرآن‌آ‌موزی دارد و با توجه به اینکه یزد به لحاظ بهره‌مندی از مردمان دین‌مدار و متقی به دارالعباده معروف شده است،‌ فرهنگ قرآنی باید بیش از پیش در این استان نهادینه شود و لازم است در این زمینه زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

مطهریان با اشاره به درخواست‌های فعالان و موسسان خانه‌های قرآن در استان یزد عنوان کرد: تسریع در بیمه فعالان قرآنی استان یزد، افزایش اعتبارات جامعه قرآنی، تخصیص اعتبار برای ساختمان قرآنی استان، ایجاد و راه‌اندازی صندوق برای فعالان قرآنی را از درخواست‌های فعالان این بخش اعلام کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار