3256 خانوار سلماسی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس گفت: هم اکنون سه هزار و 256 خانوار سلماسی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 19 August 2017
ه گزارش خبرگزاری تابناک از سلماس، مهدی خضرلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و 256 خانوار سلماسی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.
وی افزود: هم اکنون مجموع مددجویان این شهرستان 6 هزار و 357 نفر بوده که یک هزار و 696 خانوار بدون سرپرست، 13 خانوار متارکه، چهار خانوار سرپرست سرباز، 798 نفر از کار‌افتادگی سرپرست،6 خانوار بد سرپرست و 380 خانوار سرپرست بیمار تحت پوشش خدمات کمیته امداد‌ امام‌خمینی(ره) هستند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس گفت: از سوی دیگر 124 خانوار که سرپرستشان زندانی است نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند که نشانه عطوفت نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند.
وی تصریح کرد: همچنین از خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان یک هزار و 921 خانوار روستایی و یک هزار و 335 خانوار شهری بوده و دو هزار و 884 خانوار معیشت‌بگیر کمیته ‌امداد هستند.
خضرلو ضمن دعوت از مردم برای شرکت در طرح‌های حمایتی از ایتام و کودکان بد سرپرست گفت: در سال گذشته 371 نفر ایتام و تعداد فرزندان شامل طرح محسنین 284 نفر بوده و در این طرح تا کنون 812 حامی اعلام آمادگی کرده‌اند و در سال گذشته 624 میلیون و 678 هزار تومان جمع کل واریزی طرح‌های حمایتی ایتام و محسنین بوده است.
وی درباره طرح محسنین اظهار داشت: در طرح محسنین فرزندانی هستند که دست تقدیر و سرنوشت آنان را از داشتن پدری که بتواند احتیاجات مادی و معنوی آنان را برآورده سازد، محروم ساخته و پدر خانواده با وجود میل باطنی‌اش به دلیل کهولت، بیماری و از کار‌افتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس بیان کرد: بنابراین لازمه رفع فقر و مظلومیت از چهره این کودکان و دستگیری والدین آنان و از طرفی تضمین موفقیت نسل‌های آینده عزمی راسخ از سوی مردم برای شرکت در این طرح‌های حمایتی اعم از طرح ایتام و محسنین است.
وی گفت: در زمینه هزینه‌های بیمارستانی افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال 95 مبلغ 370میلیون و 366 هزار تومان و در چهار ماهه نخست سال جاری 45میلیون و 480هزار تومان هزینه شده است.
خضرلو ادامه داد: در زمینه مسکن در چهار ماهه نخست سال جاری 3مورد خرید مسکن،یک مورد احداث،47 مورد تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان شامل احداث فضاهای جانبی از جمله حمام، آشپزخانه، سرویس و ایزوگام و 7 مورد احداث مسکن روستایی بوده که این آمار در سال گذشته در خرید و احداث مسکن هشت مورد و تعمیرات جزئی و کلی 153 مورد و در مسکن روستایی نیز 11 مورد احداث بوده است.
وی از طرحهای موفق این نهاد طرح خود اشتغالی را نام برد و توضیح داد: در سال گذشته برای 404 نفر با مبلغ 26میلیون تومان و در سال جاری نیز برای 100نفر با هزینه کرد 10 میلیون تومان کلاس‎های آموزشی برگزار شده که باعث خودکفایی 321 نفر در سال 95 و 167 نفر در سال جاری شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس تصریح کرد: وام‌های کارگشایی نیز از دیگر طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که در انواع مددجویی،غیرمددجویی و خیرین ارائه می‌شود و در سال 95 برای تعداد 338 نفر به مبلغ 494میلیون و 600 هزار تومان و در سه ماه اول امسال مبلغ 279میلیون و 700هزار تومان برای 136 نفر و 436میلیون و600 هزار تومان وام خودکفایی برای 34 نفر ارائه شده است.
وی در ادامه افزود: اردوهای آموزشی تربیتی،زیارتی و خدمات آموزش خانواده،هزینه خوابگاه‌های دانش آموزی،تامین هزینه دانش‌آموزان در کانون‌های فرهنگی،کمک به پیگیری و شناسایی خانواده برای جلوگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر و ارتقای دانش و بینش اسلامی کارکنان از فعالیت‌های عمده واحد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار