انتظار جوانان دهلرانی برای کار، آنها را به پیری کشانده است / اولویت اول اشتغال در شرکت ها بایدبا جوانان بومی منطقه باشد

امام جمعه دهلران گفت: از وضعیت بیکاری جوانان در دهلران گلایه داریم، انتظار جوانان ما برای اشتغال آنها را به پیری کشانده است، درحالی که سنی از آنها گذشته و فاقد اشتغال و مسکن و ازدواج هستند.
کد خبر: ۴۸۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 25 August 2017

امام جمعه دهلران گفت: مسئولین استان فقط به یک محور نچسبند، نگاه کنند و ببینند زائر ما از چه مسیرهایی به مرز مهران می رود.

به گزارش تابناک ایلام; حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان در خطبه های  نماز جمعه این هفته  دهلران گفت: هفته دولت یک فرصتی است که دولتمردان گزارشی از عملکردها و اقدامات خود را به مردم بیان کنند.

وی افزود: اقدامات منافقین در سال 60 برعلیه نظام و انقلاب اسلامی بود و در چندماه به ترور شخصیت های نظام پرداختند اما باعث نشد که نظام خم به ابرو بیاورد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: شاهد آغاز به کار دولت دوازدهم هستیم و امیدواریم امورات مردم و نظام را مدنظر قرار بدهند، اشتغال جوانان بیکار و دیگر وعده های تبلیغاتی خود را عملیاتی کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه موضوع انتخابات تمام شده است، امیدواریم موضوح حزب و جناح بازی کنار گذاشته شود و برای رضای خداوند متعال دولتمردان به انجام وظیفه خود بپردازند.

حجت الاسلام موسوی با تشکر از زحمات و خدماتی که در شهرستان انجام شده  گفت:کارهای به زمین افتاده فراوانی وجود دارد که متاسفانه اقدامات مناسبی انجام نگرفته است.

وی افزود: پتروشیمی دهلران وعده رئیس جمهور بود، ان جی ال 3100 باید موضوع اشتغال جوانان را حل کند و کارخانه سیمان دهلران باید صدای تولیدش به گوش همه برسد.

امام جمعه دهلران گفت: راه اندازی مرز رسمی چیلات انتظار عموم مردم و یک خواسته به حق است که باید عملیاتی شود، جاده چم سرخ و جاده های مواصلاتی زیبنده شهرستان نیست.

وی افزود: مسئولان استانی باید کارها را جهادی انجام بدهند و زیرساخت های اربعین حسینی(ع) در دهلران را پیگیری و عملیاتی کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دهلران گفت: متاسفانه مسئولان استان فقط به چند محور مواصلاتی چسبیده اند، امیدواریم به دیگر محمور های اربعین هم نگاهی داشته باشند و ببینند که زائر ما از چه مسیرهای دیگری به مرز مهران می رود.

وی افزود: از وضعیت بیکاری جوانان در دهلران گلایه داریم، انتظار جوانان ما برای اشتغال آنها را به پیری کشانده است، درحالی که سنی از آنها گذشته و فاقد اشتغال و مسکن و ازدواج هستند.

امام جمعه دهلران گفت: اشتغال افراد بومی که در این گرما و وضعیت نامناسب آب و هوایی زندگی می کنند و مرزدار هستند باید اولویت اول مسئولین باشد و اجازه ندهند جوان عزیز ما با وجود این شرکت های منطقه، در استان های همجوار و تهران به دنبال کار پرسه بزند.

وی افزود: از عدم راه اندازی اداره اوقاف در شهرستان و عدم توجه مسئولین استانی به این موضوع انتقاد داریم، گویی که در استان ایلام به این موضوع بی توجهی صورت می گیرد.

حجت الاسلام موسوی گفت:  از شخص جناب حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف کشور عاجزانه تقاضا داریم شخصاً موضوع راه اندازی اوقاف دهلران و پیگیری مشکلات امام زاده گان شهرستان را پیگیری و اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به آغاز به کار شورای اسلامی شهر و روستا، امیدواریم شورای شهر خواسته های مردم را عملیاتی کند و به شعارها و قول هایی که به مردم دادند و مردم هم به این عزیزان اطمینان کردند، عمل کنند.

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: شورا و شهرداری محترم باید با تمام توان در جهت خدمت به مردم و رضایت مندی آنها تلاش کنند و به وضعیت المان شهری، پارک ها، فضای سبز، کوچه و خیابان و قبرستان ها رسیدگی کنند.

وی افزود: تعرفه های آب و برق متاسفانه بسیار بالاست و لازم است هر هفته تذکر بدهیم، فلذا امیدواریم مسئولین وزارت نیرو هرچه سریع تر به این موضوع مهم رسیدگی کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: اجاره مسکن در برخی از مناطق شهری بسیار بالاست، مسکن مهر هم بلاتکلیف مانده و برای مردم عزیز مشکلاتی بوجود آمده که امیدواریم مسئولین نظارت و اقدام کنند.

وی افزود: درخصوص مشکل نبود پزشک سونوگرافی تماس های مکرر داریم، مگر می شود آقای وزیر محترم بهداشت و درمان، مردم محروم و مرزنشین با این جمعیت بالا و در این آب و هوای بسیار گرم فاقد پزشک سونوگراف باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دهلران گفت: باتوجه به اقدامات اخیر آمریکا درخصوص برجام، لازم است که به غنی سازی 20 درصد هسته ای برگردیم و اهداف عالیه نظام و اقتدار نظام را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: آمریکا قصد دارد که سیستم دفاعی ما را نشانه بگیرد، اما آمریکا کور خوانده و هیچ غلطی نمی کند، زیرا مردم ما در مقابل آمریکا با اقتدار کامل ایستادگی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار