۱۰۰ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در جشنواره‌های خوارزمی شرکت کردند

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی از حضور ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان استان در جشنواره‌های خوارزمی خبرداد و گفت: ارتقاء دانش مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل مهم ترین هدف برگزاری جشنواره خوارزمی است.
کد خبر: ۵۰۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 03 October 2017
عباس سعیدی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: 100 درصد دانش آموزان خراسان شمالی در حداقل یکی از محورهای جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی 69-95شرکت داشتند.
 
وی ضمن برشمردن اهداف جشنواره خوارزمی افزود: ارتقاء دانش مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل مهم ترین هدف برگزاری جشنواره خوارزمی است. فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری، کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه، توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: محورها و عناوین مسابقات شامل پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست‌سازه‌ها٬ زبان و ادبیات فارسی، ایفای نقش و بازارچه است.

سعیدی در ارتباط با فرهنگ مطالعه و پژوهش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را دانش آموزان معلمان، کارکنان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند، چنین جمعیتی به عنوان نیروی انسانی فعال می‌تواند در جهت رشد و توسعه پایدار کشور تاثیرگذار باشد. بی‌شک تحقق این هدف در شرایط فعلی منوط به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و پژوهش به ویژه در بین نسل آینده‌ساز جامعه و نیز بهره‌گیری از دانش‌های پژوهش‌محور و فناوری‌های نوین است.

وی اضافه کرد: برگزاری اولین بازارچه دانش آموزان کارآفرین٬خراسان شمالی با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی٬ مهم‌ترین اقدام انجام شده در راستای جشنواره نوجوان خوارزمی بود.

سعیدی ضمن اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها جهت اجرای 6 محور جشنواره نوجوان خوارزمی بیان داشت: از دستگاه‌های اجرایی٬ ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای،میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و برق انتظار می‌رود با حمایت‌های مالی و جذب اسپانسر٬ سبب تشویق دانش آموزان و طرح‌های آن ها شوند. هم‌چنین غرفه‌هایی در کنار غرفه‌های دانش آموزی در دومین بازارچه دانش آموزی برپا کنند.

وی در پایان اضافه کرد: انتظاری که از سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی داریم این است که مساعدت لازم را برای تامین اعتبار مورد نیاز اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی استان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار