مديرعامل آتش‌نشانی قزوين خبر داد

حضور آتش‌نشانان قزوين در 15 عمليات در 48 ساعت گذشته

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: کارکنان سازمان آتش نشاني قزوين در 48 ساعت گذشته در 15 مورد عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حضور داشته‌اند.
کد خبر: ۵۲۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 12 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ابوالفضل ذوالقدر افزود: در پی اطلاع‌رسانی و تماس‎های مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در تاریخ پنج شنبه 18 و جمعه 19 آبان ماه سال 1396، تعداد 15 مورد عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به مرکز فرماندهی عملیات 125 آتش نشانی قزوین خبر داده شد.

وی بیان کرد: عملیات‌های انجام شده در این مدت مربوط به تصادف و واژگونی خودرو 2 مورد، حریق منزل مسکونی 2 مورد، حریق خودرو یک مورد، نشت گاز خودرو یک مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی یک مورد، حریق ضایعات و علف‌های هرز 4 مورد، مشاهده مار داخل خودرو یک مورد، افکن چاه منزل مسکونی یک مورد و 2 مورد گیر کردن حلقه انگشتری بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

این مسوول بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرد سال و کاهش دمای هوا لازم است همه شهروندان در زمان استفاده از تجهیزات گرمایشی توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند و برای گرم کردن فضای داخل ساختمان از "وسایل گرمایشی مناسب و لوله‌های خروجی استاندارد" استفاده کرده و از تخلیه کامل گاز سمی منوکسید کربن از طریق دودکش‌ها اطمینان لازم را کسب کنند و همچنین همه منافذ و روزنه‌های ورود و خروج هوا به داخل ساختمان را مسدود نکنند.

ذوالقدر ادامه داد: کارکنان سازمان آتش نشانی در تمامی اوقات شبانه روز با آمادگی کامل در ایستگاه‌های هشت گانه شهر حضور دارند و همه شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حوادث و یا مسائل ایمنی با شماره 125 آتش نشانی تماس بگیرند.

وی در پایان توجه به اصول ایمنی را بسیار مهم ارزیابی کرد و از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت دقیق همه موارد ایمنی از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار