مدیر کل حفاظت محیط زیست استان؛

مشکلات محیط زیستی در استان کشتار غیرمجاز دام است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به مشکلات محیط زیستی کشتار غیرمجاز دام گفت: استفاده از روش های اصولی و بهداشتی کشتار دام در راستای حفظ محیط زیست و سلامت مردم است.
کد خبر: ۵۴۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 22 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیار سلیمان نژاد" اظهار داشت: حفظ محیط زیست و عرضه گوشت سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در حالی که مواد زاید حاصل از کشتار در ذبح غیربهداشتی به نحو صحیح مدیریت نمی شود.
 
وی افزود: در کشتارهای غیراصولی همواره با مشکل آلودگی محیط زیست مواجه هستیم، ولی در کشتارگاه های صنعتی با استفاده از واحد تبدیل ضایعات و تصفیه خانه فاضلاب از ورود آلاینده ها به محیط زیست جلوگیری می شود‌.
 
سلیمان نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع بیان نمود: بر اساس مصوبات جلسه ساماندهی کشتار غیرمجاز، طرح کشتار بهداشتی دام و طیور از اول دی ماه در استان اجرایی می شود.
 
وی بررسی آلودگی های ناشی از کشتار غیرمجاز، بازدید اعضای کارگروه سلامت از مراکز کشتار دام و طیور، نظارت مستمر بر وضعیت کشتارگاه های صنعتی دام و طیور و پایش تصفیه خانه فاضلاب و دفع پسماندها و حضور کارشناسان محیط زیست در بازدیدهای میدانی از را از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این زمینه برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار