آتش‌نشانان قزوينی در 252 عمليات حضور یافتند

معاون عمليات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری قزوين گفت: آتش‌نشانان قزوين در آذر ماه امسال در 252 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفا حريق حاضر شدند.
کد خبر: ۵۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 25 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، قدیر موسی‌خانی اظهار داشت: تماس‎های مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در آذر ماه سال جاری، آتش‌نشانان را به 252 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش‌نشانان با اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: عملیات‌های انجام شده در این مدت مربوط به تصادف یا واژگونی خودرو 12 مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 25 مورد، حریق خودرو 10 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 39 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی 14 مورد، نشت گاز منوکسید کربن 16 مورد ، مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی 9 مورد، آتش‌سوزی سطل زباله و ضایعات و علف‌های هرز 33 مورد، حریق باغ 17 مورد، پنج مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 61 مورد حوادث دیگر بوده که آتش‌نشانان با حضور به موقع نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه گستره فعالیت‌های این سازمان صرفاً مهار آتش‌سوزی نیست، تصریح کرد: آتش‌نشانان ایستگاه‌های هشت‌گانه قزوین به تمام حوادث امداد و نجات و اطفا حریق در حوزه شهری و حتی در بعضی موارد به واسطه درخواست کمک از شهرهای استان در حوزه برون‌شهری هم خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسی‌خانی با اشاره به لزوم فراگیری آموزش‌های ایمنی و نگهداری یک دستگاه خاموش‌کننده در منزل و محل کار، از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت کامل موارد ایمنی از وقوع حوادث مختلف جلوگیری کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش‌نشانی تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار