نگارش متن توافق به پایان رسید

یک منبع نزدیک به مذاکره کنندگان ایران در وین اعلام کرد که نگارش متن توافق احتمالی میان ایران و ۱+۵ به پایان رسیده است.
کد خبر: ۵۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 02 July 2015

به گزارش تابناک یزد، یک منبع نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایران از پایان کار نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی خبر داد و گفت: متن توافق احتمالی با پرانتزها و اختلافات موجود قرار است در سطح معاونان بررسی شود تا پس از آن برای تصمیم گیری در اختیار وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 با ایران قرار گیرد.

گفته می شود مهمترین موضوع باقیمانده در مسیر رسیدن به توافق  لغو همه تحریم هاست که باید اجرای تعهدات ایران برداشته شود اما نداشتن جدول زمانبندی و نبود اعتماد به یکی از موانع برسر راه توافق تبدیل شده است.

تحقیق و توسعه فعالیت های هسته ای و دسترسی ها و بازرسی ها از مراکز نظامی هم دو موضوع مهمی است که هنوز راهکاری برای آن پیدا نشده است.

هرچند گفته می شود راه حل ها وفرمول هایی ارائه شده است و طرف های مختلف در حال بررسی این راه حل ها هستند تا ببینند آیا می توان با این راه حل ها دیدگاه همه طرف ها را برای رسیدن به توافق جلب کرد یا نه.

 

* ششمین دیدار ظریف با کری

رایزنی های هسته ای در نخستین روز از تمدید یک هفته ای مذاکرات ادامه یافت و قرار است بعد از ظهر امروز وزرای امور خارجه ایران و امریکا برای ششمین بار در 4 روز گذشته بایکدیگر ملاقات کنند.

گفته می شود که اگر دو طرف بتوانند تا جمعه به جمع‌بندی نهایی برسند وزیران امور خارجه با پیش‌نویس به دست آمده برای تصمیم‌گیری نهایی به پایتخت‌های‌شان بازمی گردند و شنبه دوباره به وین سفر می کنند.

به گزارش برخی منابع خارجی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه فرانسه و چین هم پنجشنبه به وین می روند، اما سرگئی لاوروف روس وین را ترک می کند.

مذاکرات هسته ای

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای که در وین با جان کری، وزیر خارجه امریکا دیدار کرده بود، قرار است امروز به تهران سفر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار