آغاز سفر های نوروزی به دیار پارس

آغاز ورود مسافران نوروزی به فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،موج نخست مسافران نوروزی در واپسین روزهای سال 96 ، در هوایی بهاری وارد فارس شده و در اماکن و اقامتگاه های موجود در استان مستقر شدند.
کد خبر: ۵۸۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 19 March 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس مرکز مدیریت راه های استان فارس گفت: استان فارس دیروز پس از تهران، مازندران، البرز و گیلان رتبه پنجم تردد خودرو را به خود اختصاص داده است.

حمید احمدی با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی روز یکشنبه ۴۵۱ خودور بوده و نسبت به روز قبل ۵۰ خودرو در ساعت افزایش داشته است، افزود: این آمار نشان از افزایش ورود مسافران نوروزی به استان نسبت به پارسال است.

وی گفت: پر تردد‌ترین محور در این روز، همانند سال قبل محور مرودشت- شیراز و اوج تردد آن ساعت ۹ تا ۱۰ صبح با ثبت تردد دو هزار و۸۳۷ خودرو در ساعت بوده است.
رییس مرکز مدیریت راه های استان فارس تصریح کرد: متوسط سرعت در کل استان ۸۶ کیلومتر بر ساعت بود و در ایستگاه‌های ورود و خروج استان بیشترین تردد در محور شهرضا- آباده و پس از آن محور گچساران – نورآباد در ورودی و محور نورآباد – گچساران و کازرون - بوشهر بیشترین خروجی استان را دارا بوده است.
احمدی ادامه داد: بیشترین پلاک خودرو غیر بومی تردد کننده در فارس به ترتیب مربوط به استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان، مازندران ،بوشهر و تهران است.
وی، میزان تخلفات ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان را دو هزار و ۶۳۷ خودرو اعلام کرد و افزود: دو دهم درصد از کل خودرو‌ها سرعت غیر مجاز داشته اند .
رییس مرکز مدیریت راه های استان فارس گفت: بر اساس گزارش‌های اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مدت ۱۰ هزار و ۳۳ سفر با اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده که بیشترین سفر‌ها از مبدا شیراز با سه هزار و ۸۵ سفر بوده است.
احمدی اظهارداشت: میزان پیش فروش بلیت های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا به امروز۲۵ هزار و ۱۴۰ بلیت است که ۱۰ هزارو ۸۵۶ بلیت بصورت غیر حضوری خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار