جعفر بذری، مدیر عامل جامعه هتلداران استان اردبیل

هتل ها و "خانه مسافر ها" مکمل هم هستند نه رقیب هم

کد خبر: ۵۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 08 July 2015

همه باهم ، همدل و همزبان 

برای اعتلای صنعت گردشگری استان تلاش کنیم

مقدمه

نگاه جامع فراملی جهت توسعه منطقه گردشگری سرعین و استان اردبیل وظیفه عمومی مردم و به ویژه مسئولین استان و شهرستان می باشد و نگاه سلیقه ای و فردی که تصویری نامناسب از این شهر ارائه می دهد، با معیار های رشد و توسعه همخوانی ندارد. در این میان تقویت و تصحیح نگاه به رابطه خانه مسافرها و هتل ها که مکمل هم هستند نباید از نظر دور باشد.

به گزارش تابناک اردبیل، این روزها وقتی وارد شهر سرعین می شوی، تصویری که دیدنش سالها بود ذهنت را مشغول کرده بود دیگر به چشم نمی آید. با اقدامات اولیه انجام یافته ، شروع تغییری را که باید سالها پیش انجام می شد را حس می کنیم . جوانانی که به دلیل عدم برنامه ریزی و مشکلات فرهنگی در ورودی شهر سرعین تجمع می کردند و سد راه گردشگران بودند، اینک بعد از مدتها کش و قوس، به همت مسئولان شهرستان سرعین و با تلاش شبانه روزی جامعه صنفی و تاسیسات اقامتی استان اردبیل و زحمات مدیر جوان و خستگی ناپذیر این مجموعه ساماندهی شده اند.

سرعین شهر آبهای گرم بهشتی، در لحظه ی ورود مسافران دیگر آن چشم انداز نامناسب و دور انتظار گردشگران را ندارد، زیرا دلسوزان عرصه خدمت در جامعه صنفی تاسیسات اقامتی در کنار تنی چند از مسئولین با درک مشکلات موجود آستین همت را بالا زده اند و جارچیان سابق را ساماندهی کرده اند.

آنها با اقداماتی از جمله شناسایی، مدیریت و هدایت این افراد عمدتا جوان در ورودی شهر سعی کردند به فعالیت آنها سر و سامان بدهند و شرایطی را فراهم کنند که گردشگران با مراجعه به کیوسک های ویژه به شکل منظم و آبرومندانه ای در جریان اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی قرار بگیرند.

در این رابطه تابناک اردبیل با جعفر بذری مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان انجام داده است که مطالعه دغدغه ها و نقطه نظرات ایشان در این رابطه قابل تامل است ...

هتل ها و

در خصوص جامعه هتلداران و فعالیت هایش در خصوص ساماندهی راهنمایان گردشگری (جارچی ها) توضیح دهید.

جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل بعنوان اولین تشکل صنفی گردشگری استان و بزرگترین تشکل صنفی گردشگری شمالغرب کشور فعالیت می کند که متشکل از هتلداران و مالکان مراکز اقامتی سراسر استان است.

این صنف از اسفندماه سال 93 عهده دار ساماندهی وضعیت نابسامان راهنمایان گردشگری و خانه مسافرها در سطح استان شده است. با توجه به تعداد قابل توجه خانه مسافر در شهرستان سرعین و به تبع آن مشکلاتی که گریبانگیر مراکز اقامتی بود و به نوعی این مسائل مشکلات و معضلاتی برای گردشگری استان بوجود می آورد، به همین منظور ما با همکاری فرمانداری و سایر ادارات شهرستان سرعین برنامه ریزی برای ساماندهی این وضعیت را آغاز کردیم.

پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی جوانب و جزئیات اجرای طرح ، چهار کیوسک ویژه راهنمایان گردشگران را برای استقرار در چهار نقطه سرعین تهیه کردیم که یکی از این کیوسک ها ثابت و مابقی سیار بودند.

در فاز اول اجرای این طرح تلاش شده است تا به تدریج تمهیداتی فراهم شود که گردشگران به جای سردرگمی در پیدا کردن محل اقامت، به این کیوسک ها مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنند.

اگر چه تاکنون تنها 30 درصد از کل طرح پیشنهادی به اجرا درآمده است اما با توجه به ضرورت نگاه مدرن به زیرساخت ها در دنیای پیشرفته کنونی، مصصم هستیم در سالهای آتی کیوسکهای اطلاع رسانی مراکز اقامتی را مجهز به نرم افزارهای رزرواسیون هتلداری کنیم که بصورت آنلاین با پذیرش مراکز اقامتی در ارتباط خواهند بود.


نظرتان در مورد مشکلات موجود ی که جامعه را مصمم به اجرای طرح ساماندهی کرده چیست؟

مشکلات موجود حاصل امروز و دیروز نبوده و قدمتی بیش از دو دهه را پشت سر خود دارد و با وجود پیشرفت های کنونی، تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم که همت همگان اعم از مسئولان منطقه ای و ملی را می طلبد.

امروزه جهت کسب ثروت و قدرت، رویکردهای متعددی از ناحیه کشورهای مختلف اتخاذ شده است و نگاه به صنعت گردشگری به عنوان صنعت نامرئی و تدوین منشورهای چندین ساله و امثالهم بازتاب دنیای امروز است. ما نیز برای حل مشکلات و پیشرفت باید با برنامه کارها را دنبال کنیم.

هتل ها و

آقای بذری ، انتشار تصاویر مربوط به تخریب و جمع آوری یکی از کیوسک های استقرار راهنمایان توسط شهرداری سرعین ، در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته ، چرا این امر اتفاق افتاده است؟

با شروع طرح به دلیل استقبال راهنمایان گردشگری و بالا رفتن تعداد افراد ساماندهی شده و ازدحامی که گاه گداری در مقابل این کیوسک ها ایجاد می شد، مجبور شدیم سه کیوسک دیگر را نیز خریداری کنیم تا روند پاسخگویی به گردشگران تسریع شود.

روز جمعه 29 خرداد ماه گذشته بود که یکی از سه کیوسکهای جدیدا سفارش داده شده از طریق باربری به سرعین رسید و راننده خودرو جرثقیل اصرار به تحویل بار داشت.

لذا مجبور شدیم بصورت موقت کیوسک را در یک محل کاملا بلامانع قرار دهیم و متعاقب آن فردای همان روز یعنی سی ام خرداد بصورت مکتوب از شهرداری محترم سرعین درخواست مجوز استقرار کیوسک در مکان مناسب را ارائه دادیم. اما شهرداری اول تیرماه بدون اطلاع کتبی یا حتی شفاهی و در میان بهت و حیرت حاضرین ابتدا به تخریب کیوسک خریداری شده به وسیله لودر اقدام نموده و نهایت با جرثقیل کیوسک ها را از آن محل بلامانع موقتی بردند و این در حالی است که این اموال شخصی نبوده و وجهه عام المنفعه بودن آن بیشتر برجسته هست.

و این مجموعه در سال همدلی و همزبانی انتظار همراهی در جهت حل مشکلات از تمامی عزیزان دارد تا پاک کردن صورت مساله. علی الخصوص باتوجه به شعار دولت اعتدال از مسئولان شهرداری و شورای شهر سرعین که به نوعی منتخبین همین مردم هستند انتظار می رود در مواجهه با مسایل مختلف برخورد معتدل، منطقی و کدخدا منشانه داشته باشند نه برخوردی چکشی و احساسی.

مستحضر هستید که جامعه هتلداران برای رسیدن به آن نقطه ایده آل توسعه و رشد هیچگاه کوتاهی نکرده است و ما وظیفه داریم به طرق مختلف از قبیل ایجاد ایستگاه هایی در محل های مختلف قانونی، نسبت به معرفی مناسب این جامعه همت گماریم و برخورد غیر منطقی شهرداری با تخریب و انتقال کیوسک ها در بین مردم به جای همراهی دلسوزانه به نوعی دلسردی این جامعه را هم شاید رقم بزند.

در حال حاضر ما نمی توانیم کتمان کنیم که برای توسعه و رفع مشکلات به بدنه بخش خصوصی نیاز اساسی داریم و در این بین حفظ داشته هایی چون مالکان هتل ها و خانه مسافرها با حفظ و تقویت خواست های منطقی شان بر تک تک ما فرض است و هر گونه عمل غیر معقولانه در رابطه با این عزیزان همراهی با اشخاصی هست که این مشکلات را در طول دو سه دهه اخیر بر دامن یکی از زیباترین شهرهای دنیا نهاده اند.

شهری که می توانست محل ایجاد در آمد تجدید پذیر مضاعف با عنوان صنعت نامرئی بالاتر از منابع فسیلی و مادی تجدید ناپذیر باشد.

فلذا انتطار داریم که همه در کنار هم به اعتلای ثروت ملی و توانمندی های منطقه بیاندیشیم و با رفتار غیر معقول زمینه دلسردی در همکاری فی مابین را فراهم نیاوریم.

اگر چه شائبه هایی برای ناموفق جلوه دادن طرح ساماندهی جارچیان از سوی برخی افراد شنیده می شود اما انتظار دارم این عزیزان دلایل و طرح خویش را در گفتگوی صمیمانه مطرح نموده و از زمینه چینی برخورد انفعالی به رفتار منطقی روی بیاورند چرا که (( و امرهم شوری بینهم)) دستور الهی برای زمینیان است.

هتل ها و

اجرای طرح ساماندهی خانه مسافرها وعوامل آنها در سرعین بازتاب های مختلفی در سطح استان داشته است. در این باره لطفا بیشتر توضیح بدهید.

در سالهای گذشته نبود نظارت مناسب ،کافی و چار چوبی مشخص برای فعالیت جارچیان، موجبات ناراحتی اهالی ،کسبه و گردشگران و مسئولین دلسوز استانی را فراهم آورده بود چرا که بعضی از افراد برای پر نمودن مراکز اقامتی خویش متاسفانه تا مرز ایجاد نارضایتی و گلایه مندی در بین گردشگران پیش می رفتند که این امر به نوعی موجبات بی سرو سامانی قیمت های مراکز اقامتی و ... شده بود و وجهه فرهنگ میهمان نوازی منطقه را زیر سئوال می برد تا اینکه سال گذشته مجمع بسیج شهرستان سرعین ، بلحاظ تجربه این صنف و تخصصی بودن موضوع ساماندهی، پیشنهاد داد وظیفه ساماندهی مراکز خانه مسافر به جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان محول شود.

نهایتا این امر با استقبال ستاد خدمات سفر شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مواجه و مصوب گردید که متعاقب آن در این مدت کوتاه 974 واحد را در قالب 178 خانه مسافر شناسایی نموده و با اتخاذ تدابیر لازم نظارتی از سوی این صنف از جمله اجباری نمودن بیمه مسئولیت و آتش سوزی و اخذ استعلامات لازم درمورد صلاحیت بهره برداران و عوامل شاغل در خانه مسافرها، در جهت ساماندهی و نظارت بیشتر مراجع ذی صلاح گام برداشته ایم.

در این زمینه برای راهنمایان گردشگری مقدمات فعالیت حرفه ای و تخصصی را با امکانات موجود فراهم نموده ضمن متحدالشکل نمودن پوشش این عزیزان در محل های تعریف شده ، در کنار مالکان خانه مسافرها این عزیزان را نیز جهت نظم و کنترل بیشتر به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی نمودیم تا زحمات شایستگان ارج نهاده شود.

ضمن اینکه جهت تسهیل در اخذ مجوز قانونی در صدد تعیین نماینده ای در سایر شهرستانهایی که مراکز خانه مسافر در آنها فعالیت دارند هستیم .


منتقدان می گویند این طرح به سرعین محدود شده است آیا با این نظر موافق هستید ؟

خوشحالم که حرکت ما فتح بابی برای انتقاد گردیده است چرا که نقد و انتقاد را برای غنی و قوی نمودن طرح نیاز داریم اما اگر عنایت داشته باشید، در یک زمان چهار ماهه از شروع تا حالا حرکت خوبی انجام شده است.

اگر چه جا برای فعایت بیشتر وجود داشته و دارد اما وجود نود درصد مراکز اقامتی در شهر سرعین شاید عمده دلیل ایجاد اولین محل اجرای طرح در سرعین باشد اما بنا داریم که طرح را با همکاری عزیزان در مراکز مختلف همچون اردبیل، خلخال ، نیر ، بیله سوار و ... با شناسایی و سرو سامان دهی کل خانه مسافرها اجرا نماییم.

البته در برخی از شهرستان ها کار ساماندهی شروع شده و در برخی موارد نیز منتج به صدور مجوز شده است.

لازم است عرض کنم که عزیزان دلسوز و منتقد کیوسک های ویژه اطلاع رسانی را با کیوسک های این صنف اشتباه نگیرند چون در بعضی از شهرستان کیوسکهای مخصوص اطلاع رسانی متعلق به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که اخیرا تصدی این کیوسکها نیز به مجری طرح (جامعه) واگذار شده است و در حال برنامه ریزی برای استفاده بهینه از این کیوسکها هستیم که ارایه اطلاعات گردشگری استان و ارائه بروشور ، نقشه و معرفی نقاط گردشگری استان از وظایف کیوسکهای اطلاع رسانی خواهد بود.


نظرتان در خصوص دیدگاه موافقان و مخالفان محول شدن ساماندهی خانه مسافر به جامعه هتلداران چیست؟

به نظر ما زدودن ذهنیت منفی نسبت به این مجموعه غیر دولتی و تعامل با آن یکی از مهمترین گام ها برای رسیدن به نقطه شروع شکوفایی هست چرا که این مجموعه آن نگاه سنتی به این صنعت را همچون علوم روز دنیا درست و معقول ندانسته و از کوچکترین حرکت از جمله ساماندهی راهنمایان گردشگری در حد امکان با شرایط مورد نظر تا هر شهروند یک سفیر فرهنگی ایده آل منطقه دریغ نخواهد کرد.

ما به کسانی که با کارشکنی و عدم همکاری با این مجموعه غیر دولتی در صدد به انزوا و شکست کشاندن طرح های فعالیتی با رفتار انفعالی خود دارند، اعلام می کنیم که در جهت ارتقا درآمد منطقه و کشور و همراهی با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر شعار اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه صنعت گردشگری منطقه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد.


درباره هزینه های اخذ شده چه توضیحی دارید. لطفا شفاف بیان نمایید ؟

جهت صدور مجوز هزینه ناچیزی از سوی دبیرخانه «خانه مسافر)) سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور تعیین و ابلاغ شده است و بر اساس آن دستورالعمل اقدام به اخذ هزینه می شود.

ضمن اینکه در کنار آن هزینه های مربوط به زیر ساخت های لازم شامل نیروی انسانی، اطلاع رسانی، نصب تابلوها،کیوسکها، لباس های متحدالشکل راهنمایان گردشگری به تناسب از مالکان «خانه مسافر» ذینفع اخذ می شود.

با توجه به غیر دولتی بودن صنف و نیاز به هزینه های اولیه برای راه اندازی طرح منظور شده ، تامین چنین هزینه هایی قانونا و عقلا بر عهده اعضا به تناسب تعداد واحد می باشد.

مزید استحضاراعضای محترم و بهره برداران مراکز اینکه بیلان مالی تهیه و به اطلاع عموم بویژه اعضای تحت پوشش و بهره برداران خانه مسافر ها خواهد رسید.

هتل ها و

در خصوص ساماندهی جارچیان چه اقدام مشخصی انجام شده است؟

پیشنهاد میدهم به جای جارچی از عنوان راهنمایان گردشگری استفاده نماییم چرا که ما نیز بر اساس این دیدگاه هدف گزاری می نماییم.

در این خصوص حدود ۱۵۰ نفر راهنمای گردشگری در سرعین شناسایی و برای استقرار و نظم دهی به این عزیزان مکان های مشخصی را تعیین کرده ایم تا ضمن حفظ شأن این عزیزان بتوانیم در شأن مسافران به استقبالشان برویم.

معرفی این افراد به اداره اماکن عمومی ناجا و هماهنگی در لباس متحدالشکل به نوعی شناساندن افراد مورد اعتماد این صنف به گردشگران و تبیین جایگاه این عزیزان هست.

اگر چه در آینده نزدیک با همکاری نهادهای مرتبط دوره های آموزشی نیز برای این عزیزان برگزار خواهیم نمود تا به وقت اضطرار و در زمانهای پیک مسافر پذیری نقش پلیس راهنما را نیز با هماهنگی قانونی ایفا نمایند .

در مورد خانه مسافرها ، صلاحیت مالکان از اداره اماکن عمومی ناجا اخذ و پس از طی مراحلی تابلوی مشخص و متحدالشکل سر در این خانه ها نصب می گردد و مالکان این اماکن موظف به رعایت دستورالعمل و آئین نامه های اماکن عمومی و رعایت نرخهای مصوب خواهند بود.


در برخی استانها مجری ساماندهی خانه مسافرها شرکت های گردشگری هستند اما این امر در استان اردبیل به جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان واگذار شده است میتوانید توضیح بدهید چرا؟

در کنار توانمندی جامعه صنفی استان بعنوان بزرگترین تشکل صنفی صنعت گردشگری در شمالغرب کشور ، سپردن مسئولیت خطیر فوق یکی از برنامه های راهبردی بخش گردشگری کشور نیز می باشد و عملکرد قوی و هدف دار این تشکل در استان در مقایسه با استان های دیگر بعنوان دومین استان بلحاظ میزان تخت و واحدهای اقامتی رسمی، کار سپردن مسئولیت خانه مسافر به این صنف را بیش از پیش هموار و تسهیل نموده است.

اگر چه عملکرد ضعیف هشت سال گذشته به دلایل متعدد اتکا به پول مشتری ، ضعف نظارت و بی توجهی به این صنعت از سوی شرکت های متصدی خصوصی خانه مسافر نیز بر اعتماد گرایی به جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان بعنوان متولی اصلی این امر افزود.


عده ای معتقدند واگذاری بحث ساماندهی خانه مسافرها به مجموعه ای که متصدی هتل داران محسوب می شود خطای راهبردی است زیرا این دو مجموعه به نوعی رقیب هم هستند نظر شما چیست؟

متاسفانه برخی افراد برداشت ناصحیحی از نیت ما برای ورود به ماجرا دارند و به دنبال ناموفق جلوه دادن طرح هستند. در حالی که همه هدف ما ساماندهی و نظم بخشیدن به معضلی بود که سالیان سال آبرو و حیثیت شهرستان و استان را نشانه رفته بود.

از نظر ما مراکز اقامتی رسمی و خانه مسافر ها مکمل هم هستند نه رقیب هم و تیپ و نوع معماری خانه مسافرها در شهرستان سرعین متفاوت هست و به نوعی از ابتدا با هدف اقامت مسافرین طراحی و ساخته شده اند.

وقتی این دو مجموعه عظیم (مراکز اقامتی رسمی و خانه مسافر ها) را درکنار هم مکمل برای رسیدن به سطح مناسب رشد و توسعه میدانیم، مطمئنا در عمل نیز بر اساس آن اقدام می نماییم چرا که این مجموعه ها در کنار منافع خود، موقعیت مالی گردشگران را در نظر گرفته و بهره مندی از ابزارهای نظارتی و کنترلی در تمام اماکن را حق گردشگران می دانند.

اگر چه امکانات مالی میهمانان به نوعی تعیین کنندن محل اسکان در حالت عمومی هست اما منشور حقوق میهمانان و گردشگران و حفظ و حراست از آن اساس وظیفه ما را تشکیل می دهد.

ضمن اینکه استان گردشگر پذیری مثل اردبیل و شهری مثل سرعین قابلیت پیش بینی میزان ورود گردشگر در زمان های خاص را ندارد اما این گردشگران حق و حقوقی دارند و ما نیز در قبال آنها تکلیف داریم و طرح چنین موضوعاتی و قراردادن دو مجموعه عظیم اقامتی در مقابل هم ، اقدامی مغرضانه از سوی افرادی است که در قالب شرکت های متعدد در این زمینه فعالیت می کرده و کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداشته و سودجویی بی حساب و کتاب خود را در خطر می بینند.

توجه دارید که مراکز اقامتی رسمی ما دوازده هزار تخت داشته و بعضا غیر قابل پیش بینی بودن تعداد میهمانان ورودی ما را مکلف می نماید ضمن در آمد زایی کنترل شده در خدمت همشهریان و میهمانان بصورت شایسته باشیم.

هتل ها و

برنامه هایی که در حال تدوین دارید ؟

ان شاالله بعد از پایان فرآیند صدور مجوز مراکز شناسائی شده جدید ، به دنبال تکمیل فرایند سطح بندی، قیمت گذاری واجرای مستمر کارگاه های آموزشی مرتبط هستیم .

در این میان ایجاد زیر ساختهای لازم برای خدمات راهنمایی گردشگران بصورت الکترونیکی از اولویت های برنامه ماست که عزیزان بصورت غیر حضوری از تمامی موارد ضروری مطلع و امکان رزرو نیز برایشان فراهم خواهد شد .

ضمن اینکه کلیه دست اندرکاران و شاغلان این صنعت ملزم به شرکت در دوره های فشرده رایگان خواهند بود تا از آخرین دستاوردهای این صنعت با توجه به امکانات و ظرفیت های منطقه برخوردار شوند که در این امر عزیزان محترم در نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار ما خواهند بود .

جهت تشویق و ترغیب عزیزان شاغل در این صنعت نسبت به اخذ بیمه های تکمیلی گروهی اقدامات مناسبی در حال انجام هست که در کنار آن تامین مسکن شاغلین این صنعت از اقدامات آتی جامعه خواهد بود.

لازم به ذکر هست که مراحل تاسیس فروشگاه تعاونی مصرف مراکز اقامتی هم جهت رعایت حال بهره برداران این صنعت در دستور کار جامعه قرار گرفته و در کنار تدوین نهایی اساسنامه آن هستیم .

همچنین با تشکیل صندوق حمایت و توسعه سرمایه گذاری مراکز اقامتی ،سرمایه سهامداران این صنعت را میخواهیم به بخش گردشگری هدایت کنیم.


حرف پایانی ؟

در پایان از کلیه ادارات و عزیزانی که ضمن اعتماد به جامعه مارا در این امر خطیر یاری وجهت رسیدن به رشد و توسعه ایده آل متناسب با شان استان این مجموعه را یاری نمودند ،تشکر قلبی خویش را اعلام می نمایم، و همچنین از دست اندرکاران امر که در تقویت و تحکیم مدیریت سیستمی کارآمد ،دور از حب و بغض سلیقه ای عمل می نمایند و در کنار دولت اعتدال، همدلی و همزبانی را بیش از پیش تصویر نمایند تشکر می نمایم.

اما از کسانی که راهنمایان گردشگری را فقط در یک لباس فرم خلاصه کرده و جهت تثبیت حرف خود بدان استناد می نمایند عرض می نمایم که :

- داشتن چنین دیدگاهی نسبت به راهنمایان گردشگری بیشتر زاییده افکار غیر منطقی و غیر کارشناسی هست تا منطق و دید وسیع

- اطلاق کلمه جارچی به این عزیزان بی احترامی به جایگاه این حرفه و فعالین کسب روزی حلال این عرصه هست و اندک تاملی در باب معنی کلمه جارچی در گذشته با وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود جواب گویایی هست بر زبان جهل

- خود را بری از خطا نمی دانیم و همواره دست یاری بسوی همه اشخاص حقوقی و حقیقی دراز می کنیم تا ما را در این راه پر خطیر تنها نگذاشته و کمک حالمان جهت رسیدن به جایگاهی ارزشمند در شان استان دارالارشاد اردبیل باشند.

از همه عزیزان و صاحبنظران صمیمانه دعوت می کنیم که نظرات و ایده های خودرا جهت بهتر شدن این طرح در سالهای آتی بصورت مکتوب به دفتر جامعه تحویل و ما را راهنمایی فرمایند.

از شما عزیزان هم که دغدغه نگاه آسیب شناسانه به مقوله صنعت و توریسم داشته و این مصاحبه را ترتیب دادید به نوبه خودم از طرف بزرگترین جامعه غیر دولتی شمالغرب کشور تشکر و قدردانی نموده امیدوارم که این روند ادامه و زمینه ای برای حرکت های مناسب و متناسب باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
اتفاقا خیلی خوبه که تمامی مکان های اسکان مسافر از یک قانون پیروی کنند
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
من یک سرعینی هستم اینکه شهرداری با لودر به جان کیوسک افتاده بود واقعا خجالت آور بود
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
ساماندهی جارچی های سرعین واقعا لازم بود چند نفر از اینها چند ماه پیش یک مسافر تبریزی را ...
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
ساماندهی جارچی های سرعین واقعا لازم بود چند نفر از اینها چند ماه پیش یک مسافر تبریزی را ...
یک همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
آقا واقعا طرح عالی و قابل دفاع است چون که در سالهای قبل این نظمی یکی از مشکلات این شهر توریستی بود و نارضایتی گردشگران رو فراهم میکرد با تشکر از عوامل این طرح
سرعینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
مخالفان این طرح اونایی هستن که قبلا بی نظمی میکردن وحالا دستشون کوتاه شده.حالا هم دارن تو فضاهای مجازی عوامل زحمتکش اجرای طرح ساماندهی رو میکوبند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
اززمان اجرای طرح .چهره زشت شهر مخصوصا وردی دیگه دیده نمیشه وتغییر ومدیریت کاملا محسوس است انشاا... تداوم داشته باشه جا داره از مجریان طرح بعنوان یک شهروند تشکر کنم خدا خیرتان بده
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
دست مریزاد آقای بذری.گل گفتی.بخصوص قسمت آخر مصاحبه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جارچی ها که هنوز هم توی خیابون میان جلوی مسافرا. فقط کاور تنشونه. این شد ساماندهی؟
مدیر پایگاه سایت تابناک: البته استعلام صلاحیت از مراجع قانونی هم هست که ظاهرا قبلا نبوده. امیدواریم با همکاری همه اهالی به تدریج اصلاح شود

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
کاش سوالی هم از طرف هتلدارن منتقد می شد..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب بذری , هتل های در حد مسافرخانه سرعین رقیب خود یعنی خانه های استیجاری را صرفا با همسو کردن و گرفتن حق نظارت انها می توانست از رده رقابتی خارج کند , و سوال با کاور خانه های استیجاری با تابلوی هتل جارچی ها در خیابان ها جولان می دهند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
... مسافری که خانه مسافر را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کند هیچ گاه داخل هتل نمی رود. من نمی دانم که چرا هتل داران جوش می زنند . آنها باید ... تمام انرژی خود را صرف بالا بردن کیفیت خدمات هتلهای خود باشند . دو کلمه حرف زدن به مدیران خود یاد بدهند به دنبال بازار یابی باشند. اگر اینها اینگونه فکر کنند که خانه مسافرها باعث خالی ماندن واحد های آنها شده در اشتباه میباشند ِ. ...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
جامعه هتلداران دفتر داره.اگه هتلدار هستی میتونی بری سوالت بپرسی و جواب بگیری.انصاف هم خوب چیزیه.طرح ساماندهی به سرعین نظم و آبرو داده. اونایی هم که ظاهر ساماندهی رو میبینن اگه یکم به انصافشون رجوع کنن میبینن که فقط بحث لباس نیست کارمفیدی انجام شده.فقط بلدیم زحمت کشان شهر رو زیر سوال ببریم
راهنمای گردشگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
اما از کسانی که راهنمایان گردشگری را فقط در یک لباس فرم خلاصه کرده و جهت تثبیت حرف خود بدان استناد می نمایند عرض می نمایم که :

- داشتن چنین دیدگاهی نسبت به راهنمایان گردشگری غیر منطقی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
خدارا شکر بلاخره این آبرریزی را جمع کردند. واقعا طاقت فرسا بود اینکار و با مقاومت های شدیدی روبرو بود اونطور که من شنیدم با حمایت های قاطع مدیریت گردشگر ی استان و مدیریت شهرستان طرح داره به موفقیت نزدیک میشه. ما باید خودمان را نه تنها در کشو که به سطح جهانی برسانیم چون قابلیت ان را داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
فک می کنم کشوندن این مسله به رسانه ها بازی کردن با آبروی سرعینه. اون از مهر اینم از تابناک. تمومش کنید لطفا..
یک مشگین شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
انتخاب یک سرعینی برای طرح ساماندهی مسافر با توجه به روند رو به رشد گردشگری مشگین شهر یه رفتار تبعیض آمیزه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
سرعین پایلوت گردشگری استان بوده ،هست،و خواهد بود.
سرعین به همت بالای مردم سرعین آباد شده و آباد تر هم خواهد شد.
منطقه ویژه گردشگری درخور و شایسته سرعین می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
انتخاب مدیری برای این طرح از سرعین که زندگی اش وقف هتلداری است بزرگترین ضربه را به سایر شهرستان ها خواهد زد , خوشحالیم جناب بذری بعد از سالها متوجه شدند که جوانان جویای کار سرعین جارچی نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
درود به آقای بذری. به هر حال ایشون بیشتر تخصصش هتلداری هست تا گردشگری ولی به هر حال آدم خوبیه..
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
از زحمات شبانه روزی جناب آقای بذری در ساماندهی مراکز اقامتی شخصی کمال تشکر و قدردانی را دارم
یه غریبه که اینجا زندگی میکنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
کارت مثبت بود اما تو این شهر همه شدن واسه خودشون ریس بابا دست بردارین مث مشکین شهر شهر خودتون را آباد کنین به فکر زیبا سازی شهر جای برای تفریح گردش مسافران درست کنین نه این که بیفتین جون هم دیگه هر مسافری که میاد میگه جای دیدنیش کجاست برین جواب اونو بدین نه از بیچاره استجاری این همه پول بیهوده بگیرین خدا رو هم بالای سرت بدون
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار