آغاز بکار ششمين نمايشگاه و جشنواره بزرگ قرآني در قشم

ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم با حضور ججت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و با 2500 عنوان کتاب از 7 کشور خارجی گشایش یافت.
کد خبر: ۶۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 16 July 2015
به گزارش تابناک، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم دیشب درآیین گشایش این نمایشگاه با حضور مردم و مسئولان گفت : در این نمایشگاه 55 ناشر در 20 غرفه با سه هزار عنوان کتاب حضور دارند که 6 ناشر خارجی از مصر، سوریه، لبنان، ترکیه، پاکستان و امارات متحده عربی هستند.

کمساری افزود: در نمایشگاه قرآنی قشم 90 ناشر نیز در حوزه کودک با دو هزار و 500 عنوان کتاب حضور دارند و 17 موسسه قرآنی نیز محصولات خود را ارایه می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: در ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم 114 اثر نفیس خوشنویسی با خط ثلت و نثر، 114 تابلوی تصویرگری با موضوع قرآن به روایت تصویر، 40 اثر برگزیده امسال نمایشگاه های قرآنی کشور و 20 اثر نفیس از عکاسان برگزیده کشور در زمینه کاربرد آیات قرآنی در معماری مساجد به نمایش گذاشته شده است.

محافل و مراسم قرآنی، انجام مشاوره های قرآنی برپایی گالری عکس و آثار خوشنویسی از بخش های جانبی ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم مهمترین هدف از برگزاری ششمین نمایشگاه قرآنی قشم را توجه به گفتمان قرآنی و دمیدن روح این کتاب آسمانی در بین مسلمانان با هدف تقویت نقطه اشتراک شیعه و سنی از طریق قرآن برشمرد.

کمساری از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک مدیر فرهنگی که در حل مشکلات این نمایشگاه تلاش ویژه ای داشته یاد کرد و افزود: آقای مومنی در یک حرکت فرهنگی 500 میلیون ریال بن خرید به این جشنواره فرهنگی اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از مردم قشم به عنوان عاشقان قرآن یاد کرد و گفت: 173 حافظ قرآن در جزیره قشم وجود دارد که 108 نفر از آنان را آقایان و 65 نفر را خانم ها تشکیل می دهند و در روستای کوشه که رتبه اول حافظان این جزیره را بخود اختصاص داده 40 حافظ قرآن از کودک تا افراد مسن وجود دارد.

کمساری افزود: درمراسم پایانی ششمین نمایشگاه قرآنی قشم ، دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی قرآن در قشم افتتاح خواهد شدو هفتمین نمایشگاه قرآن نیز بهمن سال آینده در قشم برگزار می شود.

ششمین جشنواره و نمایشگاه قرآن کریم در قشم به مدت 10 شب تا دوم مرداد ماه در محل نمایشگاه های بین المللی قشم پذیرای علاقمندان است.

فعالیت دو هزار موسسه قرآنی در کشور
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کل کشور دو هزار موسسه قرآنی دارای مجوز در زمینه نشر آموزه های قرآنی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام محمد رضا حشمتی در آئین افتتاحیه این رویداد مهم قرآنی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قشم با بیان این مطلب اعلام کرد: سرانه ای نزدیک به 60 میلیارد ریال با هدف کمک به فعالیت های قرآنی و ترویج سبک زندگی مذهبی به این موسسات اختصاص یافته است.

 وی با تاکید بر گسترش رویکرد هنری در نشر قرآن، اضافه کرد: برای تاثیر بیشتر آموزه های قرآن بر مسایل اجتماعی مردم، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکردی هنری در حوزه نشر قرآن را آغاز کرده و از هنرمندان این حوزه با روش های مختلف می کند.

 حشمتی از خرید آثار، کمک به تکثیر و توزیع آنها به عنوان مهمترین اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان حوزه قرآنی نام برد.

 وی با تاکید بر اهمیت جزیره قشم به منظور برگزاری جشنواره قرآنی، افزود: قرآن محور وحدت مسلمانان است و مردمان این جزیره نیز با سرلوحه قرار دادن قرآن توانسته اند به وحدت مثال زدنی دست پیدا کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار