به گزارش تابناک : مجید علیخواه با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی امسال ورودی جدی بهموضوع برندسازی دارد و در این زمینه برنامهها و هدفگذاریهایی صورت گرفته است؛ گفت: بهدنبال این هستیم که چند برند را در خوشههای صنعتی استان داشته باشیم و در این راستا امسال کمک میکنیم تا در حوزه طلا و کفش دو برندسازی صورت بگیرد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: کشورهای اطراف ما با برندسازی و تولید بدون کارخانه تحول اقتصاد خوبی داشتهاند و ما هم باید با ورود جدی بهاین موضوع از این ظرفیت در استان استفاده کنیم، بههمین دلیل، امسال از خدمات مرکز مشاوره و تخصص مشاوران برای آموزش و مشاوره بهصاحبان صنایع استفاده میکنیم.
وی با اعتقاد بر اینکه هنوز از همه ظرفیتهای خراسان رضوی در حوزه برند استفاده نشده است؛ تصریح کرد: خراسان رضوی ظرفیت بالایی در برندسازی دارد، اما هنوز ادبیات اولیه این موضوع بهخوبی جا نیافتاده و برخیها نمیدانند، تفاوت برندینگ با ثبتنام تجاری شرکت و تبلیغات چیست؟، خوشبختانه در سالهای اخیر، بخش خصوصی در این زمینه بهخوبی ورود داشته و انجمن مدیران صنایع با برگزاری پنج دوره همایش برندینگ حرکت خوبی در راستای تفهیم ادبیات برندینگ داشته است.
علیخواه خاطرنشان کرد: صنایع برای ورود بهموضوع برند باید ظرفیتهای خود را بهدرستی بشناسند، این موضوع میتواند کمککننده صنایع باشد و آنها بهدرستی در این زمینه گام بردارند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی درباره توان رقابت برندهای استان در بازارهای خارجی بیان کرد: بخش زیادی از برندهای ما منطقهای هستند، هنوز در بسیاری از صنایع مانند قطعهسازی و صنایع غذایی با وجود ظرفیتها نتوانستهایم برندهای بینالمللی ایجاد کنیم، برندهای استان باید بهسمت بینالمللی شدن حرکت کرده و در این زمینه سرمایههای سرگردان را جذب کنند.