سلامتی جامعه درگرونظارت مستمربرتولیدات

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی و ارسال آنها به آزمایشگاه‌های فرانس‌غرب کشور برای تأمین سلامت مواد غذایی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 21 July 2015

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی و ارسال آنها به آزمایشگاه‌های فرانس‌غرب کشور برای تأمین سلامت مواد غذایی خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمد کاظم‌زاده امروز با بیان اینکه افراد باید در برنامه روزانه خود از گروه‎های غذایی نظیر میوه‌جات، سبزیجات، گوشت، غلات و لبنیات استفاده کنند، اظهار کرد: خوردن چنین غذاهایی سلامتی افراد را در هر سنی تأمین می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بهتر است به هنگام مصرف میوه‌ها‌ی گلخانه‌ای پوست آنها گرفته شود، اظهار کرد: ممکن است در پوست میوه‌ها سموم و مواد شیمیایی جمع شده باشد.

کاظمی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در این زمینه پاسخگوست و به طور حتم اقداماتی در زمینه اطلاع‌رسانی و کنترل کیفیت میوه‌ها انجام می‌دهد، عنوان کرد: به تازگی وزارت بهداشت طرحی ارائه داده که نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی و ارسال آنها به آزمایشگاه‌های فرانس غرب کشور برای سلامت مواد غذایی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح باید دوجانبه از سوی جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو پیگیری شود، گفت: با این روش اگر منطقه‌ای از سموم بیشتری در محصولات غذایی استفاده کنند مشخص شده و اطلاع‌رسانی به افراد خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وزارت بهداشت با برخورداری از نیروی انسانی می‌تواند طرح را اجرا کند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید در خصوص چگونگی حذف سموم موجود در مواد غذایی به کشاورزان آموزش دهد تا احتمال وجود سم در مواد غذایی به صفر برسد.

وی ادامه داد: می‌توان به کشاورزان نسبت به اینکه هر سمی طی چه مدتی از محصول خارج خواهد شد، آموزش داد تا برداشت به موقع و زودهنگام صورت نگیرد.

کاظمی با بیان اینکه کشاورزان باید خود را متعهد در تأمین سلامت مردم بدانند و این کار باید با آموزش صورت گیرد، افزود: در تمام دنیا سیستم مکانیزه نسبت به کاشت و برداشت محصولات کشاورزی وجود دارد و باید در ایران نیز به سمت عملیات کنترل محصول پیش رفت.

وی افزود: هر چقدر کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بیشتر مکانیزه شود قدرت نظارت بر روند تولید مواد غذایی نیز بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار