عاشورا دین اسلام را بیمه کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: هر جا که دین و مکتب ما در خطر بوده، عاشورا آن را بیمه کرده است.
کد خبر: ۶۵۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 17 September 2018

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی افزود: نشانه اصلی فرهنگ زیبای تشیع و شاخص افتخاری که ما به آن به عنوان یک شیعه به آن می بالیم از نظر دید دنیوی وچشم دنیابین، قصه غم انگیز کربلاست. 
وی اظهار داشت: این واقعه با دید چشم محزون و غم بار است ولی با دید دل تمام آن زیبایی است زیرا عشق بازی با خداست. 
وی گفت: عاشورا جلوه خدایی دارد و آنچه را که دین خدا به وسیله آن اعتلا پیدا کند و بماند، زیباست هرچند غم انگیز باشد. 
صالحی ادامه داد: تمام داشته های ما از عاشوراست و نگه دارنده دین خدا عاشوراست و هرجا دین و مکتب ما در خطر بوده عاشورا آن را بیمه کرده است. 
وی افزود: امروز اگر می بینیم فشارها و دشمنی ها زیاد شده شک نکنید نشانه این است که عاشورا اثرگذاری اش بیشتر شده است. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز بیان داشت: اکنون اربعین که خودش یک نقطه ای از عاشوراست به معضلی برای دشمنان تبدیل شده و فشار زیادی بر ما وارد می کنند و تلاش می کنند بین ما و برادران شیعه اختلاف بیاندازند و برای رسیدن به هدف خود از هر حربه ای و ضعفی سوء استفاده می کنند. 
وی گفت: برای ایجاداختلاف بین شیعیان گاهی خارج از مروت و مردانگی ورود پیدا می کنند وبحث هایی وارد می کنند که خون عراقی و ایرانی را به جوش بیاورد زیرا آن ها از اتحاد، اربعین و عاشورای ما می ترسند وگرنه این اختلاف ها وجود ندارد. 
صالحی افزود: امروز متاسفانه حلقه اتحاد بین صهیونیسم، استکبار و آل سعود دشمنی با عاشورا، مهدویت و اربعین شده است وگرنه آل سعود که مسلمان بود و ما هم مسلمان هستیم و با هم ارتباط داشتیم ولی از زمانیکه اربعین شعله های فروخفته عاشورا را که در تاریخ غبار جهل روی آن را گرفته بود و اربعین دوباره اربعین شد، ترسیدند واتحادشان بیشتر شد. 
وی بیان داشت: آل سعود باید امروزه سردمدار دشمنی با اسراییل باشد ولی باهم متحد شده اند زیرا از عاشورا می ترسند. 
وی گفت: افتخار می کنیم عاشورایی هستیم و تحریم می شویم و سختی می کشیم زیرا ما پیرو مکتب اباعبدالله (ع) و حضرت زینب (س) هستیم. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز افزود: دشمنان منتظر بودند امسال محرم و عاشورای ما تحت الشعاع سمپاشی هایشان قرار بگیرد و ما را از چیزهایی ترساندند که شور محرم را کم کنند ولی شور امسال بیشتر از سال های قبل شده است و نقشه هایشان نقش بر آب شده است. 
وی در ادامه به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله برنامه های این سوگواره برگزاری همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی، برگزاری نماز ظهر عاشورا و... است. 
استان البرز دارای 100 بقعه متبرکه و امامزاده است که در 43 امامزاده آن سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار