نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:

نابودی منابع طبیعی،نیاز به خارج را می افزاید

:متاسفانه این ادیان کاری به مدیریت صحیح جامعه ندارند و تنها به یک سلسله مراسم بسنده کرده اند، در حالی که تامین نیازمندی های مادی و معنوی مردم فلسفه وجودی ادیان است؛ یک عده سوء استفاده گر برای اینکه بتوانند به راحتی دنیا را بازیچه مقاصد شومشان قرار دهند و از ناحیه دینداران صالح مورد انتقاد قرار نگیرند، دین را جدای از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و... معرفی می کنند و علمای دین و دینداران را بعنوان مردمی ناآگاه و متحجر می شناسند که باید در مساجد و کلیساها به عبادات خود بپردازند.
کد خبر: ۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ 22 February 2015
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید با حفظ منابع طبیعی در جامعه پیاده شود، بیان کرد:اگر مردم رشد فکری داشته باشند خواهند فهمید که نابودی منابع طبیعی نیازمندی ما به خارج را افزایش می دهد.
آیت ‌الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با کارکنان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان که در بیت ایشان برگزار شد، دین اسلام را یک دین جامع الاطراف دانست و اظهار کرد:اسلام بر خلاف کسانی که دین را محدود به عبادت و اخلاق می دانند معتقد است دنیا و آخرت مردم را با برنامه هایی که دارد، اداره می کند.

وی با اشاره به پیروان میلیاردی برخی از ادیان، افزود:متاسفانه این ادیان کاری به مدیریت صحیح جامعه ندارند و تنها به یک سلسله مراسم بسنده کرده اند، در حالی که تامین نیازمندی های مادی و معنوی مردم فلسفه وجودی ادیان است؛ یک عده سوء استفاده گر برای اینکه بتوانند به راحتی دنیا را بازیچه مقاصد شومشان قرار دهند و از ناحیه دینداران صالح مورد انتقاد قرار نگیرند، دین را جدای از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و... معرفی می کنند و علمای دین و دینداران را بعنوان مردمی ناآگاه و متحجر می شناسند که باید در مساجد و کلیساها به عبادات خود بپردازند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه همه ادیان الهی برای مدیریت توام دنیا و آخرت آمده اند، گفت: خداوند در آیه 59 سوره نساء می فرماید «أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ؛ خدا و رسول را اطاعت کنید و صاحبان امر که از شما هستند». صاحبان امر در این آیه مدیران جامعه اند که از جانب خدا و پیامبر تعیین شده اند و فرمانشان برای مردم مطاع است. زندگانی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) بزرگترین دلیل برای سیاست دینی است، زیرا پیامبر(ص) حکومت تشکیل داد و قضات و امرایی را برای مدیریت جامعه تعیین کرد.

آیت ‌الله قربانی جمهوری اسلامی را یکی از قدرت های بزرگ جهان امروز دانست و بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب روحانیت را از سیاست جدا می دانستند، اما حکومتی که امام خمینی(ره) 36 ساله گذشته از دیدگاه اسلام ارائه کرد، امروز در منطقه و جهان تعیین کننده است و بنا به گفته تحلیل گران سیاسی اگر آمریکا بخواهد در جامعه آرامش ایجاد کند باید با جمهوری اسلامی ایران کنار بیاید.

وی انقلاب ایران را برگرفته از کتاب خدا و سنت رسول دانست و تصریح کرد:این برنامه تا قیام قیامت باقی می ماند و مانند انقلاب مصر و تونس قابل مصادره نیست. در طول 36 سال گذشته همه قوانین مملکت براساس قرآن و سنت با نظر ولی فقیه تنظیم شده و به مرحله عمل درآمده است. لذا اسلام بهترین راه را برای هدایت مردم ارائه می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان جنگلداری و منابع طبیعی را یک امر مربوط به دنیای مردم خواند و اضافه کرد:خداوند حکیم در قرآن یک سوره به نام انفال دارد، یعنی دین فقط برای نماز و روزه نیست بلکه با دستوراتی برای اداره فضای جامعه نظیر درختکاری، جنگلداری، شیلات، آب، رودخانه، دریا و... آمده؛ دینی که جامعه را اصلاح نکند، به درد مردم نمی خورد و آرامش‌آفرین نیست.

وی با اشاره به سوره انفال، مدیریت جنگل و منابع طبیعی را با پیامبر(ص) دانست و خاطرنشان کرد:امروز نیز مدیریت جنگل ها، دشت ها، ساحل ها و دریاها در اختیار ولی امر مسلمین است و با مدیریت ایشان از تجاوز به جنگل ها و تصرف عدوانی عرصه های منابع طبیعی جلوگیری می شود.

آیت الله قربانی بر استفاده بهینه از منابع طبیعی تاکید کرد و ادامه داد:اگر از سرزمین ایران استفاده درست کنیم نیاز به واردات گندم و برنج نداریم؛ متاسفانه زمین هایمان را به خانه و ویلا تبدیل کرده ایم و مراکز تجاری راه انداخته ایم، اما هنوز گندم و برنج را از قزاقستان و هندوستان وارد می کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سوء مدیریت و عدم تدبیر منابع طبیعی و محیط زیست ما را دچار مشکل کرده است، یادآور شد:مقام معظم رهبری فرمودند «ما نباید به نفت متکی باشیم بلکه باید به استعدادها و امکانات کشور بپردازیم و این یعنی اقتصاد مقاومتی»؛ لذا اقتصاد مقاومتی یعنی از جای جای کشور بهره برداری صحیح کنیم و احتیاج به خارج نداشته باشیم و این مهم وظیفه مسئولان را دوچندان می کند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید با حفظ منابع طبیعی در جامعه پیاده شود، بیان کرد:اگر مردم رشد فکری داشته باشند خواهند فهمید که نابودی منابع طبیعی نیازمندی ما به خارج را افزایش می دهد؛ در واقع مردم باید بتوانند غذایشان را از همین زمین تامین کنند.

آیت الله قربانی سرمایه های طبیعی را متعلق به مردم دانست و عنوان کرد:اگر این سرمایه ها از بین برود، استان گیلان نیز دیگر قابل کشت و زرع نخواهد بود و خشکسالی و پدیده ریزگردها همانند استان های غربی کشور، باعث آزار ما نیز می شود؛ البته اگر برنامه ریزی و مدیریت صحیح نباشد، جنگل تنها مشکل ما را حل نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار