افزایش بی رویه قیمت نان چالشی برای نانوایی های مازندران!

چند صباحی است که طرح آزاد پزی نان در سطح استان مازندران در حال اجرا شدن است.افزایش یکباره قیمت آرد نانوایی ها را غافلگیر کرد. بهمین منظور نشستی مرکب از نانواهای آزادپز اتاق اصناف صنعت ومعدن ساری وکارشناسان غله وتعزیرات حکومتی ورئیس اتحادیه نانوایان شهرستان جهت رفع این چالش برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 04 August 2015
افزایش بی رویه قیمت آرد و اظهار بی اطلاعی مسئولان از این امر مهم ترین بحث مطرح شده در این نشست بود.
ابتدای جلسه به نانوایان آزاد پز وبیان مشکلات آنها اختصاص داده شد.این نانوایان با اشاره به افزایش پانزده درصدی قیمت ابراز نگرانی کردند که اگر رویه به این صورت ادامه پیدا کند بسیاری از افراد از چرخه کار خارج میشوند!
40 تا 50 درصد نان شهرستان ساری را این واحدها تامین میکنند.این نانوایان خواستار پیگیری جدی جهت رفع مشکلات آنها شدند تا آنها نیز از مضان اتهام افکار عمومی خارج شوند.
مسئله نان موضوعی نیست که بتوان اینگونه از کنارش گذشت
عباس رمدانی خواستار سیاست یکپارچه سازی در این خصوص شد و با توجه به حساسیت این موضوع به رفع چالش از سوی اتاق تاکید کرد..کواکبیان عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان هم با اظهار اینکه سیاست های دولت مبنی بر افزایش قیمت ها نظیر بنزین در گذشته و آرد در حال  چندان خوش آیند نیست گفت: مسئله نان موضوعی نیست که بتوان اینگونه از کنارش گذشت.کواکبیان با اظهار اینکه نان قوت سفره مردم است و زحمت کشان این صنف در سیل و طوفان، جنگ و حرمان و…. همواره پای کار و حامی دولت و مردم هستند گفت: سیاست های اینچنینی در بحث نان قابل قبول نیست.
از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان عدالت اداری پیگیری خواهیم کرد
علی اصغر محمودی رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان ساری هم با بیان اینکه آنچه که مورد دغدغه همکاران ما در این صنف شد را از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان عدالت اداری پیگیری خواهیم کرد بیان داشت: همکاران ما مظلوم واقع شدند و شرکت غله به نظر می رسد به جای دخالت در قیمت ها بهتر است به وظیفه اصلی خود که خرید تضمینی گندم است بپردازد
افزایش بی رویه قیمت نان چالشی برای نانوایی هی مازندران!
سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به هیچ وجه قیمت جدید را قبول نکرد
هادی نژاد رئیس اداره صنعت معدن تجارت نیز در این نشست با اظهار اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به هیچ وجه قیمت جدید را قبول نکرده است  و تا این لحظه هم هنوزافزایش قیمتی  را اعلام نکرده است گفت: در پی دستور شرکت غله مبنی بر افزایش قیمت گندم، کارخانجات افزایش قیمت دادند که این موضوع مورد اعتراض ما هم واقع است و اگر مشخص شود که کارخانجات خود سرانه افزایش قیمت داشته اند متخلفین به تعزیرات حکومتی معرفی و نانوایان آزاد پز هم به عنوان شاکیان آنها خواهند بود.
افزایش بی رویه قیمت نان چالشی برای نانوایی هی مازندران!
مسئله برای ما هم عجیب است
کاظم زاده نماینده شرکت غله هم در این نشست با بیان اینکه متولی تعیین قیمت، سازمان غله نیست بلکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است بیان داشت: عامل افزایش قیمت کنونی در بازار شرکت غله نیست و مسئله برای ما هم عجیب است.وی گفت: احتمال می رود بر اساس بخشنامه های اخیر برای خرید تضمینی گندم کارخانجات چنین اقدامی کرده باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار