اجرای طرح برچسب‌گذاری مواد غذایی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی علوم پزشکی همدان از روند مطلوب اجرای طرح برچسب‌گذاری مواد غذایی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 08 August 2015

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی علوم پزشکی همدان از روند مطلوب اجرای طرح برچسب‌گذاری مواد غذایی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمد کاظم‌زاده امروز با اهمیت به برخورداری از تغذیه صحیح در راستای دستیابی به جامعه سالم، اظهار کرد: طرح برچسب‌گذاری مواد غذایی در راستای عرضه مواد غذایی سالم به مصرف‌کنندگان در همدان در حال اجراست.

وی این اقدام را در پیشرفت صنایع غذایی و افزایش رقابت، گسترش تجارت بین‌المللی، ارتقای فرهنگ تغذیه در بین مصرف‌کنندگان و توجه بیشتر به عوامل سلامتی موثر دانست.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: برچسب‌گذاری مواد غذایی در استان اهمیت ویژه‌‌ای دارد زیرا باید مردم نسبت به مصرف مواد آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این امر باعث ارائه اطلاعات لازم در خصوص فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی خواهد شد، گفت: اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان نسبت به بر‌چسب‌گذاری مواد غذایی باید مورد توجه جدی باشد زیرا برخی از افراد نسبت به مصرف مواد غذایی مضر آگاهی لازم را ندارند.

کاظم‌زاده با اشاره به تبادل اطلاعات بین تولیدکننده و فروشنده و خریدار و مصرف‌کننده در این جریان، بیان کرد: کسب اطلاعات تغذیه‌ای همچون مقدار کالری، چربی کل، چربی ترانس، نمک (کلرید سدیم) و قند جزء حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی با بیان اینکه مدیران عامل کارخانه‌های تولیدات مواد غذایی استان در خصوص رعایت درج برچسب روی مواد غذایی توجیه شده‌اند، افزود: این موضوع در استان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار