ایرنا از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی افزود: برگزاری تورهای آشناسازی با هدف معرفی توانمندیها و ظرفیتهای گردشگری کشور در حوزه مقاصد گردشگری یکی از وظایف دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری است.
وی ادامه داد: از این رو در گام نخست میزبانی از هشت نفر توراپراتور و فعالان صنعت گردشگری کشور چین انجام شده و این برنامه تا پایان سال تداوم خواهد داشت. لاریجانی با بیان اینکه چین از اولویتهای نخست بازارهای هدف ایران به شمار میآید، افزود: آشنایی فعالان صنعت گردشگری چین با ظرفیتهای استانهای تهران، اصفهان، یزد، فارس و آذربایجانشرقی تاثیر بسیاری در ادامه ارتباطات دو کشور در حوزه گردشگری خواهد داشت.
وی ادامه داد: یازده گروه تور آشناسازی شامل 194 نفر عامل توراپراتور، وبلاگ نویس، خبرنگار، مجری رادیو تلویزیون، افراد مرجع و اثرگذار از کشورهای مختلف بازار هدف، از استانهای مختلف کشور سال گذشته بازدید کردند و با ظرفیتهای ایران آشنا شدند.
مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری مطرح کرد: همچنین در سال 98 این اقدام را با قدرت بیشتری دنبال می کنیم؛ از این رو در اردیبهشت جاری به مدت 11 روز، میزبان گروهی از چین بودهایم.
وی درباره برنامه سفر تورآشناسازی ویژه چینیها توضیح داد: بازدید از جاذبههای گردشگری تهران؛ مانند کاخ گلستان، موزه فرش، موزه سرامیک، موزه جواهرات، کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد و برج آزادی از جمله این موارد است.
لاریجانی درباره شهر کاشان و اصفهان اضافه کرد: خانه طباطبایی ها، باغ فین، گشت کویر، ابیانه، و در شهر اصفهان کلیسای وانک، عالی قاپو، مسجد جامع نقش جهان، مسجد شیخ لطفالله، چهلستون و بازار اصفهان ار جاذبه های گردشگری است.
وی افزود: در شهر یزد نیز آتشکده، مسجد جامع، موزه آب، خانه لاری ها و در شهر شیراز تخت جمشید، پاسارگاد، بازار ارگ کریمخانی، باغ ارم، مسجد نصیر و آرامگاه حافظ در شهر تبریز کندوان، مسجد کبود، موزه آذربایجان، ایل گلی و بازار تبریز در برنامه سفر این تور قرار داشته است.