هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر قشم هشدار داد

سرپرست اداره هواشناسی قشم نسبت به باد شدید، رعد و برق و بارش شدید باران در این شهرستان و آبگرفتگی معابر هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 09 November 2019

به گزارش تابناک کیش، محمد کاملی دیرستانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت از بعد از ظهر امروز (۱۸ آبان‌ماه) تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وزش بادهای نعشی(شمال شرقی) از امروز آغاز شده است و تا جمعه آتی ادامه دارد که اوج آن تا روزدوشنبه است.

سرپرست اداره هواشناسی قشم اظهار داشت: بر اساس الگوهای هواشناسی احتمال رگبار مداوم باران، رعد و برق، بارش گاه‌به‌گاه تگرگ، تندباد لحظه ای، افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا وجود دارد.

وی افزود: اوج توفان در سه روز ابتدایی هفته جاری است که در این مدت شدت باد حدود ۲۵ نات (۴۵ کیلومتر در ساعت) پیشبینی می شود و در اثر آن ارتفاع موج دریا در جنوب جزیره قشم به ۱.۵ متر (پنج پا) می‌رسد.

کاملی دیرستانی گفت: بر این اساس قایق‌های سبک باید از خودداری کنند و فعالیت شناورهای صیادی و گردشگری نیز مختل می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال اختلال در فعالیت شناورهای مسافری به مقصد لارک و هرمز تا روز دوشنبه وجود دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار