تمام مدارس و سالن های ورزشی البرز ضدعفونی شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: تمام مدارس، کانون های فرهنگی و سالن های ورزشی این استان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی شد.
کد خبر: ۸۲۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 04 March 2020

تمام مدارس و سالن های ورزشی البرز ضدعفونی شد

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرشید علیزاده اظهارداشت: عملیات ضد عفونی مدارس البرز در قالب طرح ضربتی طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای پاکسازی مدارس در زمان حاضر از وایتکس و مواد شوینده استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا ، ۲۰ اقدام با رویکرد آموزشی – تندرستی انجام شد.

علیزاده بیان داشت: استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مراقبان سلامت مدارس نیز در دستور کاری قرار گرفت.

وی برگزاری دوره ضمن خدمت هشت ساعته، ارسال بخشنامه و دستورالعمل ها از طریق اتوماسیون اداری ، نظارت برفرآیند ضد عفونی کردن مدارس، ارسال پیام های آموزشی با موضوع استراحت خانگی و تغذیه در کرونا، چاپ و توزیع پوستر، تهیه و توزیع صابون مایع در مدارس کم برخوردارو پرجمعیت ، تهیه و توزیع مواد ضد عفونی ، برشورهای آموزشی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این حوزه یاد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ پوستر پیشگیری از کرونا و نحوه شست و شوی صحیح دست ها نیز منتشر و توزیع شد.

علیزاده افزود: مدیران، کارکنان و اعضای شورای معاونین و انجمن اولیا و مربیان مدارس البرز برای ضد عفونی و نظافت مدارس البرز بسیج شده و مشغول آماده سازی فضاهای آموزشی برای بازگشایی شدند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد و اکنون برای دومین هفته است که دانش آموزان البرز در خانه مانده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.در استان البرز حدود ۵۰ نفر و شمار جانباختگان ۶ نفر اعلام شده است.حدود ۱۰ نفر از مبتلایان کرونا در البرز از بیمارستان ترخیص شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار