هیچ مبنایی برای نرخ اجاره بها وجود ندارد‌

رئیس اتحادیه املاک مشهد مقدس گفت: هم‌اکنون برای نرخ‌گذاری در قسمت فروش املاک اقداماتی به انجام می‌رسد که مبنای آن عرف محله ملک و یا میزان عمر بنا است، اما در مورد اجاره املاک در واقع ابزاری وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 25 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی صادق عابدزاده در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون مصاحبه مردم با خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی با عنوان «بازار املاک مشهد داغ شد؛تب رهن و اجاره بالا رفت» اظهار داشت: هم‌اکنون برای نرخ‌گذاری در قسمت فروش املاک اقداماتی به انجام می‌رسد که مبنای آن عرف محله ملک و یا میزان عمر بنا است، اما در مورد اجاره املاک در واقع ابزاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عمدتاً مشاوران املاک در زمینه قیمت‌گذاری سیاست تعدیل قیمت را پیش می‌گیرند، تصریح کرد: با این حال در برخی از موارد مالکان لجاجت به خرج داده و روی قیمت خود پافشاری می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد با اشاره به تعداد بالای مشاوران املاک در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: اینکه تعداد مشاوران املاک و یا اصناف دیگر چه تعداد باشد، در دست کمیسیون نظارت بر اصناف است که هم‌اکنون برای تعداد مشاوران املاک در مشهد محدودیتی قرار نداده است.

عابدزاده افزود: این سیاست نیز در راستای اشتغال‌زایی و بالا‌بردن سطح ارائه خدمات پیش گرفته شده ولی به‌نظر می‌رسد که تعداد مشاوران املاک هم‌اکنون بیش از میزان مورد نیاز است.

وی بیان کرد: البته نمی‌توان گفت که این سیاست به طور کامل اشتباه است، به‌هر حال مزیت‌های گفته مذکور نیست تا حد زیادی وجود دارد با این حال تعداد بالای این دفاتر بیش از نیاز نیز سبب شده عده زیادی بعد از ورود به این صنف در مدت زمان کوتاهی از آن خارج شوند زیرا بازده مناسب را به همراه ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد در ارتباط با نقش مشاوران املاک در حوزه قیمت‌گذاری تصریح کرد: هم‌اکنون کارشناسان دادگستری برای قیمت‌گذاری فروش از مشاوران املاک منطقه استعلام می‌گیرند، اما این موضوع به اجاره تسری پیدا نمی‌کند.

عابدزاده افزود: هم‌اکنون همان‌گونه که ذکر شد در مورد اجاره نقش مشاوران تنها حالت پیشنهاد‌دهنده است که گاهاً مشاهده می‌شود، ‌مالکان با آن موافقت نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار