خسارت 72 میلیاردی کرونا به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اصفهان

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان گفت: میزان خسارت کرونا به یک هزار و 200 آموزشگاه آزاد زیر پوشش این نهاد 72 میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۸۴۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 12 May 2020

آرش اخوان با بیان اینکه هزینه‌های جاری و اجاره ساختمان بیشترین خسارت وارده به مراکز خصوصی فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود، اظهارداشت: فضای ۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در سه ماه اخیر دچار زیان شده‌اند.

وی ادامه داد: در این میان برخی از آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، میزان خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با اشاره به استقرا ۶۰۰ آموزشگاه در کلانشهر اصفهان و بقیه در شهرستانها افزود: آموزشگاه‌های آزاد استیجاری هر ماه ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال اجاره بها به مالکان پرداخت می‌کنند که در مدت یادشده توان پرداخت نداشته و متضرر شدند.

وی یادآور شد: شیوه نامه فاصله‌گذاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصویب شد و امروز برای بازگشایی این آموزشگاه‌ها در ستاد استانی بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

اخوان بیان کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای شروع به کار باید در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و پس از  دریافت کد بهداشتی آنرا  را در محل کار نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های عملی با نوبت بندی ارائه خواهد شد اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی محیط آموزشی، استفاده از ماسک و کاهش تعداد کارآموزان از ۱۰ به چهار نفر باید در بازگشایی آموزشگاه‌ها رعایت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان بیان کرد: طرح‌های نوینی با عنوان آموزش دوگانه از ۱۸ ماه گذشته در فنی و حرفه‌ای استان دنبال شده و این سازمان، رویکرد مشارکت جدی با بخش خصوصی در قالب آموزشگاه‌های آزاد و صنوف و صنایع را در پیش گرفته‌ است.

وی  با بیان اینکه  نظام آموزش دوگانه به دنبال رویکرد کار در محیط واقعی و ایجاد اشتغال است خاطرنشان کرد: بر این اساس تفاهمنامه مشترکی که با برخی از اتحادیه‌های صنفی استان منعقد شده تا ۵۰ درصد از آموزش‌های مهارتی در کارگاه‌ها و ۵۰ درصد در واحدهای صنعتی و صنفی ارائه شود.

اخوان با اشاره به مزایای آموزش دوگانه تصریح کرد: بحران کرونا تلنگری برای بخش‌های مختلف محسوب می‌شود که باید از قالب‌ فعالیت‌های سنتی خارج شوند و برای دوران پسا کرونا به شیوه‌های نوین روی آورند.   

وی اظهار داشت: آموزش‌های الکترونیکی را از اواسط اسفند در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شروع کردیم و تا کنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.  

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار