به گزارش «تابناک البرز» فعالیت زودهنگام سال تحصیلی جدید در نیمه دوم شهریورماه ۹۹ نخستین تحول در فعالیت نظام آموزشی کشور به شمار می رود و با اینکه مسوولان وزارت آموزش و پرورش با طبقه بندی و نوبت بندی کلاس ها و کاهش ساعات حضور در مدرسه مسیری مطابق با شرایط کرونایی ترسیم کردند اما ترس از کرونا سبب شده تا بخشی از والدین و دانش آموزان رغبتی به حضور فیزیکی در کلاس درس نداشته باشند.هرچند که آموزش به سبک معمول آن یعنی حضور در کلاس درس بهترین و موثرترین راه برای یادگیری است اما شرایط به گونه ای رقم خورده تا دانش آموزان و والدین آنان به حداقل های آموزشی بسنده کرده و با نگاه پیشگیری از کرونا به انتخاب روش جدید آموزشی دست بزنند.با توجه به اینکه چند روزی از آغاز سال تحصیلی گذشته است و مدیران آموزش و پرورش استان البرز همواره از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس سخن می گویند، هنوز بسیاری از خانوادهها برای حضور فرزندان خود در مدارس تردید دارند و آموزش غیرحضوری را ترجیح می دهند.امسال به علت شرایط ویژهای که کرونا برهمه تحمیل کرده است، بسیاری ازخانوادهها تمایلی به شرکت حضوری فرزندان خود درکلاس درس معلم حتی برای دانش آموزان ابتدایی که نیاز مبرم به حضور درکلاس دارند را هم ندارند.از طرفی دیگر، بیشتر مدیران مدارس استان البرز تمهیدات لازم را برای حضور دانشآموزان همراه با حفظ پروتکلهای بهداشتی درنظر گرفتهاند ولی خانواده ها مهمترین دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدرسه را نگرانی از سلامت فرزندانشان ذکر می کنند.براساس دستور مدیرکل آموزش و پرورش البرز بازدید میدانی از مدارس البرز به مدت ۲ هفته توسط معاونان، مدیران و کارشناسان حوزه ستادی آموزش و پرورش استان آغاز شده است تا نگرانی خانواده ها کاهش یابد.شرایط حضور دانش آموزان در مدارس استان البرز در وضعیت زرد کرونایی برنامه ریزی شده است یعنی اگر جمعیت دانش آموزی در یک مدرسه کم باشد با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله یک متری (طولی و عرضی) تداوم کلاسهای درسی به صورت حضوری است و در صورت افزایش دانش آموزان، کلاسها گروه بندی شده و دانش آموزان در هر روز در گروهی که قرار گرفته اند در مدرسه حاضرمی شوند و نصف آموزشها نیز از طریق اپلیکیشن شاد ادامه دارد.