کلاهبرداری با جعل تراکنش های مالی از فروشندگان کالا در سایت های دیوار و شیپور

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از انهدام باندی که با جعل تراکنش های مالی از فروشندگان کالا در سایت های دیوار و شیپور کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 03 October 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ عیسی آبادی افزود:با وقوع چندين فقره کلاهبرداري سريالي از کانال ديوار با شيوه تراکنش جعلي ، شناسايي و دستگيري متهمان بصورت ويژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت .
وی یادآورشد:با پيگيري هاي صورت گرفته و اقدامات فني ، متهم اصلی این پرونده های کلاهبرداری در شهرستان شناسايي و با تعقيب و مراقبت يک هفته اي دستگير شد.
وي اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي با مشاهده اسناد و مدارک جمع آوري شده، اعتراف کرد کرد که از حدود یک سال گذشته با همکاری دو نفر دیگر از دوستانش با جستجو در سایت هایی چون دیوار و شیپور، فروشندگان گوشي تلفن همراه و دستگاه پي اس چهار را شناسايي و به عنوان خريدار به آنها مراجعه مي کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: این افراد پس از گرفتن جنس مورد معامله ، يک عدد تراکنش جعلي اينترنتي با درج مشخصات اسمي طرف مقابل تهیه کرده و آن را به فروشندگان کالا ارائه می دادند.
وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر ضرورت بررسی اصالت اینگونه رسیدها و بررسی و اطمینان از واریز پول به حساب شخصی خود، به این افراد اطمینان کرده و با مشاهده این رسیدهای جعلی، کالای خود را به آنان تحویل می دادند.
اين مقام انتظامي افزود: با بررسي سوابق متهم دستگير شده مشخص شد که این افراد در استان هاي تهران و البرز نیز سابقه کلاهبرداري اينترنتي داشته وتحت تعقيب پليس فتا هستند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: تا کنون این کلاهبرداری یک میلیاردی اعضای این باند از هفت نفر از شهروندان محرز شد ه و با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات تکمیلی و دستگیری دیگر همدستان این فرد همچنان ادامه دارد.
سرهنگ عيسي آبادي با اشاره به اينکه ارزش اين کلاهبرداري يک ميليارد ريال ارزيابي شده است، گفت: همشهريان گرامي مي توانند هر گونه مشاوره و راهنمايي را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاين دريافت کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از همین طریق به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار