۲۶ کشور دنیا مقصد فرآورده های شیلاتی گیلان/ ۲ هزار تن صادر شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار تن انواع ماهی پرورشی و فرآورده های شیلاتی از گیلان به ۲۶ کشور دنیا صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 31 October 2020

عظیم مدبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تولید بازار محور و توجه به صادرات از مهم‌ترین راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در همین راستای با تلاش تولید کنندگان و فعالان حوزه شیلات دو هزار و ۶۵۷ تن انواع ماهیان پرورشی و فرآورده‌های شیلاتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان محصول طی شش ماهه نخست امسال به ۲۶ کشور دنیا صادر شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی شاهد رشد ۱۳۷ درصدی در صادرات هستیم.

مدیرکل شیلات گیلان ارزش اقتصادی محصولات صادر شده را هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این محصولات شامل ماهیان پرورشی، خاویار پرورشی، شاه میگو (خرچنگ آب شیرین) و کنسرو ماهی تن است.

وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای هدف از جمله آلمان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، انگلیس، استرالیا، روسیه، عراق، ژاپن و غیره صادر شده است.

مدبری با تأکید بر اینکه استان گیلان در حوزه شیلات از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود، گفت: گیلان نقش مهمی در تولید و تأمین پروتئین و امنیت غذایی کشور دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار تن انواع ماهیان پرورشی در این استان تولید می‌شود، افزود: حدود ۱۰ درصد تولید آبزی پروری کشور در استان گیلان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار