استاندار ایلام خبر داد؛

جذب ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

استاندار ایلام از جذب ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 22 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی  اظهار کرد: در بحث همه گیری بیماری کرونا استان ایلام شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و از آنجا که ایلام یکی از اولین استان‌هایی بود که درگیر این بیماری شد، کادر درمان و پرستاران با ایثارگری و جانفشانی به مقابله با این بیماری پرداختند.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا باعث ایجاد محدودیت‌هایی در استان شد که منع تردد بین استانی و شهرها و تعطیلی بازار از جمله این محدودیت‌ها بود و در این راستا بیشترین و سخت‌ترین فشاری که در حوزه کرونا به استان وارد شده در آبان ماه امسال متاسفانه شاهد بستری‌ها و مرگ و میرهای زیادی در استان بودیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: متاسفانه در این ایام بالغ بر ۶۸۰ نفر از هم استانی‌های عزیز جان خود را از دست دادند و چهار نفر از کادر درمان نیز در استان شهید شدند.

وی افزود: در مجموع تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر در استان مبتلا به کرونا شده‌اند که در مقایسه با جمعیت استان آمار بسیار بالایی است.

اختصاص قسمتی از اعتبارات جاری و عمرانی استان ایلام به حوزه بهداشت و درمان

استاندار ایلام یکی دیگر از بزرگترین مشکلات در مبارزه با بیماری کرونا ناقلان بدون علامت عنوان کرد و گفت: این افراد در ظاهر سالم هستند ولی ناقل بیماری هستند و باعث گسترش و همه گیری می‌شوند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که تلاش‌های بسیار زیادی برای پشتیبانی از کادر درمان و پرستاران هم در زمینه تامین تجهیزات و امکانات لازم و هم در بحث ابنیه و سازمان‌ها و پرداخت معوقات، حقوق و مزایای کادر درمان صورت گرفته است، گفت: در این راه پیگیری‌های بسیاری با وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت و همچنین مسئولان سازمان برنامه و بودجه انجام شد و نتیجه آن این بود که قسمتی از اعتبارات جاری و عمرانی استان را به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم.

وی در ادامه گفت: همچنین پیگیری‌های بسیار خوبی نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات به حوزه بهداشت و درمان ازجمله اختصاص و جذب ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی استان صورت گرفت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار