آیت‌الله‌خزعلی‌ذهنی‌آگاه‌درشناخت‌انحرافات‌داشت

عضو شورای مرکزی موتلفه با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی از وزنه‌های مهم شورای نگهبان بود، گفت: آیت‌الله خزعلی مواضعی کاملا شفاف نسبت به فتنه داشت و حتی در سال 88 نسبت به ساکتین فتنه و آنانی که اهل مسامحه بودند انتقاد فراوان می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 16 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با فارس ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله خزعلی با اشاره به ابعاد شخصیتی وی اظهار کرد: بنده آیت‌الله خزعلی را از حدود 43 سال پیش می‌شناختم، درست زمانی که وی در خراسان و به ویژه در مشهد و نیشابور سخنرانی‌های پرشور و متعددی داشت.

وی افزود: قبل از انقلاب آیت‌الله خزعلی رابط امام راحل در زمینه کنترل انجمن حجتیه بوده و مسئولیتی در این زمینه داشت تا مراقب باشد این انجمن از مسیر خود منحرف نشود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی همواره مواضع صریح و روشن در برابر فتنه و انحرافات موجود داشت، یادآور شد: وی به دلیل اینکه حافظ قرآن بوده و انس با کتاب الهی و نهج‌البلاغه داشت، در بیان مطالب و سخنرانی‌ها بسیار مستند و مستدل صحبت می‌کرد.

ترقی با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی بعد از انقلاب در مجامع دینی و سیاسی نقشی اثرگذار داشت، تصریح کرد: وی در شورای نگهبان از قوت و استحکام عقیدتی مثال‌زدنی برخوردار بوده و به صراحت می‌توان گفت آیت‌الله خزعلی نسبت به جریان‌های سیاسی منحرف و هرگونه انحراف و التقاط، ذهنی آگاه و هوشیار داشته و منحرف‌شناس بود.

وی ادامه داد: وی به راحتی انحراف و التقاط را تشخیص می‌داد و در طول سال‌های فعالیت خود این موضوع را اثبات کرد که از کلام و اندیشه‌ها چگونه پی به التقاط، نفاق و انحراف برخی تفکرات می‌برد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: آیت‌الله خزعلی در دوران مسئولیت خود در شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت‌ها به ویژه نسبت به جریان‌های منحرف عملکرد بسیار خوب و اثرگذاری داشته و به دلیل همین نگاه آگاه و هوشیار، آیت‌الله خزعلی از وزنه‌های مهم شورای نگهبان برشمرده می‌شد.

ترقی یادآور شد: عملکرد وی در بنیاد بین‌المللی غدیر نیز در سال‌های اخیر بسیار مطلوب بوده و وی توانست فرهنگ ولایت و اندیشه ولایی را در سطح بین‌المللی و جهانی ترویج کند.

وی از مواضع صریح و روشن آیت‌الله خزعلی در فتنه 88 یاد کرد و گفت: مواضع صریح وی در چند موضوع قابل تامل بوده، اصولا تعداد افرادی که فرزندانشان از خط ولایت و امام جدا شوند و پدرانشان مواضع صریح در برابر این موضوع گرفته و برائت بجویند، معدود بوده اما آیت‌الله خزعلی از جمله افرادی بود که نسبت به یکی از فرزندانش که در تضاد با مواضع انقلابی بوده موضع شفاف و صریح گرفت و اعلام برائت کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: همین موضوع نشان از مستقل بودن و عدم تاثیرپذیری آیت‌الله خزعلی از تفکرات و جریان‌های التقاط و انحراف دارد.

ترقی گفت: در فتنه 88 نیز وی به طور کامل بصیرت خود را نسبت به جریان فتنه به منصه ظهور گذاشته و مواضع کاملا شفاف و صریح داشت و حتی نسبت به ساکتین فتنه و آنانی که اهل مسامحه بودند، انتقاد فراوان می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار