فروش آزاد انسولین ممنوع شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از ممنوع شدن فروش آزاد انسولین قلمی و قرار گرفتن توزیع آن در طرح ضربتی نظارتی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 10 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: این اقدام به منظور کنترل و پایش بازار و تامین بموقع داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی و جلوگیری از قاچاق و خروج دارو صورت می گیرد.
وی یادآورشد: دستورالعمل توزیع انسولین های قلمی قابل اجرا از ابتدای اردیبهشت ماه به کلیه داروخانه های سطح استان ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس این دستورالعمل، انسولین های قلمی مورد نیاز بیماران با دفترچه بیمه پایه (سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد) پس از تایید در سامانه بیمه، به بیمار تحویل شده و فروش آزاد دارو ممنوع می باشد.
دکتر علیمرادیان گفت: بیماران با نسخ آزاد و یا فاقد بیمه های پایه و یا اتباع خارجی مقیم ایران، می توانند پس از تایید نسخه توسط معاونت غذا و دارو و صدور معرفی نامه با اعتبار، داروی خود را به صورت ماهیانه و با ثبت در معرفی نامه تحویل بگیرند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سازمان غذا و دارو طی چند ماه اخیر سازوکارهای مختلفی را برای کنترل و نظارت بر مصرف انسولین قلمی (ثبت در سامانه TTAC) در دستور کار خود قرار داده و تا حدود زیادی نیز در این زمینه موفق بوده و قطعا از قاچاق معکوس این دارو نیز به طور چشمگیری کاسته شده است، اما همچنان به دلیل محدودیت منابع ارزی و عدم تخصیص به موقع و کافی ارز از سوی بانک مرکزی، تامین این دارو با محدودیت هایی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار