۱۰۰درصد نسخه‌نویسی پزشکان مرتبط با بیمه سلامت سمنان الکترونیکی است

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان نسخه‌های پزشکی را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.
کد خبر: ۹۶۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 23 May 2021

 

۱۰۰درصد نسخه‌نویسی پزشکان مرتبط با بیمه سلامت سمنان الکترونیکی است

 

مرضیه رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  ۱۲۵ پزشک متخصص دارای مطب در سراسر استان سمنان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که نسخه‌ بیماران تحت پوشش این بیمه را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.

وی ادامه داد: برخی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان نسخه بیمار و اقلام دارویی را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و بیمار با در دست داشتن کد پیگیری، اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی پزشکان به دلیل کهولت سن و نداشتن آشنایی کامل با نحوه نسخه نویسی الکترونیکی و نداشتن تجهیزات، تنها ویزیت بیمار را به صورت الکترونیکی می‌نویسند و اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را در دفترچه و یا سرنسخه یادداشت می‌کنند و این افراد تا پایان تیر فرصت دارند خود را به روز کرده و تمام اقلام نسخه را الکترونیکی بنویسند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و پرتو پزشکی با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند.

رضایی بیان کرد: داروخانه‌ها نیز از شهریور ماه امسال فقط نسخه‌های الکترونیکی را پذیرش می‌کنند و دیگر نسخه‌های کاغذی پذیرش نمی شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: مراکز دولتی درمانی نیز از آبان ماه باید تمامی اقدامات پزشکی را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی یادآور شد: ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه استان سمنان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که از این تعداد در ۹۱ درصد بیمارستان‌ها و ۸۴ درصد درمانگاه‌ها نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرا می‌شود.

رضایی تصریح کرد: از اول  اردیبهشت دفترچه درمانی همگانی دیگر صادر نمی‌شود و ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان بیمه سلامت تنها با ارئه کد ملی به مراکز درمانی و استحقاق سنجی بیمار در مرکز انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: دفترچه درمانی روستایی از اول خرداد و دفترچه درمانی سایر اقشار مانند ایرانیان و کارمندی نیز از تیرماه دیگر چاپ نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان زیر چتر بیمه سلامت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار