استاندار قم با اشاره به حجم بالای آب شرب مصرفی برای آبیاری فضای سبز، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب‌ها برای توسعه فضای سبز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 10 April 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد تقی شاهچراغی در جلسه بررسی مشکل‌های آب و فاضلاب استان، کمبود منابع آب را مورد توجه قرار داد و افزود: سیاست استان توسعه صنایع کم آب‌بر است، از این رو باید چنین صنایعی مشخص و بر اساس توانمندی‌های موجود به صنایع جدید مجوز اعطا شود.

وی با اشاره به سرانه بالای مصرف آب شهری برای آبیاری فضاهای سبز در قم، تعیین مهلت مشخصی برای تغییر در چنین سیاستی را ضروری دانست و افزود: آبیاری فضای سبز شهرداری، اداره‌های دولتی و دانشگاه‌ها باید منوط به تصفیه پساب باشد.

استاندار قم گفت: برای استفاده از پساب موجود و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در مجموعه‌هایی که مصرف آب بالایی برای آبیاری فضای سبز دارند، باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

شاهچراغی همچنین با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل‌های حوزه آب و فاضلاب بیان داشت: اصلاح شبکه انتقال آب و فاضلاب نیز باید از دستگاه‌های ملی و وزارت نیرو پیگیری شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بحران خشکسالی به دلیل کاهش نزولات آسمانی را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف آب باید در اولویت بخش‌های دولتی و خصوصی باشد.

در این جلسه گزارشی از برنامه آب‌وفاضلاب قم برای اجرای فاضلاب در رینگ شرقی شهر قم، پردیسان و مناطق متراکم شهری در نیمه نخست سال جاری ارایه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار