استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل پروژه‌های جدید و نیمه کاره آبفا استان، گفت: تعلل و تاخیر در به ثمر رساندن برخی پروژه‌ها از جمله دو سد در استان کرمانشاه حق الناس و خیانت به مردم و نیازمند پیگیری نهاد‌های نظارتی و قضایی است.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 28 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در جلسه هفتگی قرارگاه آبرسانی که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط از جمله آبفا و آب منطقه‌ای باید مشکلات موجود را برطرف کنند از جمله عدم بهره مندی برخی روستا‌ها از آبِ پاک که نیازمند توجه و رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه باید پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، به فرمانداران اعلام شود تا پیگیر اجرای آن باشند، افزود: برخی روستا‌ها به دنبال هزینه کرد نیستند  بلکه دغدغه آن‌ها آبی است که از  چشمه روستا استفاده می‌کنند با توجه به ضرورت پاک نگهداشتن آب در روستاها، باید تعداد روستا‌هایی که با آبفا همکاری نمی‌کنند، اعلام شود تا آب مناسب در اختیارشان قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه نشست با اشاره به برگزاری جلسه با مجمع خیرینِ استان تهران، خاطر نشان ساخت: در این نشست که قرار شد استان تهران معین استان کرمانشاه شود، بر اساس رایزنی‌های به عمل آمده از ما درخواست کردند ۵۰ تا ۶۰ روستای مناطق محروم را معرفی کنیم تا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به این روستا‌ها کمک کنند، به علاوه در عملیات اجرایی آن نیز مشارکت خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه خطاب به مسئولین ذیربط در نشست، گفت: باید ضمن قرار دادن اولویت‌های کاری در جهت آبرسانی، امکانات و تجهیزات لازم برای پیشرفت و تسریع در کار تهیه شود همچنین از خود مردم در بسیج و سپاه می‌توان برای پیشرفت بیشتر کار بهره گرفت، همچنین با توجه به انعقاد قرارداد در سال گذشته برای انجام پروژه باید فعالیت‌ها به صورت روزانه و روز شماری مورد بررسی و رصد قرار گیرد.

امیری مقدم با اشاره به دو پروژه سنگین استان که شامل دو سد است، یادآور شد: موضوعات قضایی و بازرسی این دو پروژه باید پیگیری شود چرا که تسهیلات در اختیار سازندگان قرارگرفته و لوله بی کیفیت در احداث آن استفاده کردند و حالا مردم در بحث آب دچار مشکلاتی شدند اگر چه مسائل فنی آن قابل پیگیری است، اما از نظر قضایی نیازمند توجه ویژه است همچنین روند کند ساخت آن باید مورد پیگیری دستگاه‌های نظارتی و قضایی قرار گیرد.

وی گفت: اکنون برای سد آزادی و آب گهواره و پروژه سد زمکان حداقل ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه نیاز است که این هزینه‌ها به دلیل تاخیر در اجرای به موقع پروژه و افزایش هزینه‌های ساخت آن تحمیل می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از کنار پروژه‌های مانند متروپل آبادان نمی‌شود سادگی گذشت، تصریح کرد: تخلف در احداث چنین پروژه‌هایی امروز برای نظام تبدیل به مساله شده و  نباید از ناظرین و پیمانکاران آن گذشت کرد، چنین مواردی حق مردم و به نوعی حق الناس است که عبور به سادگی از کنار ممکن نیست.

وی کیفیت پروژه‌ها و اتمام گروژه‌های نیمه تمام و تازه آغاز شده را امر خطیری دانست و خطاب به مدیر کل آبفا استان گفت: لوله، امکانات و تجهیزات مناسب لازمه اجرای پروژه هاست و بازن است سپاه نیز
در حالت آماده باش تانکر‌های خود را آماده کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل آبی خدمات لازم به مردم ارائه شود.

در ادامه نشست بهمن ریحانی اظهار کرد: سالیان طولانی است که سپاه در حوزه محرومیت زدایی وارد عمل شده و امروز هم بخشی از اقدامات انجام گرفته حاصل اقداماتی است که در سپاه از گذشته آغاز کردیم و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محرومیت زدایی از سوی بسیج سازندگی و سپاه استان حل شده، افزود:  بدون برجسته سازی به مرور زمان کار‌ها انجام شده و در حوزه آبرسانی در قرارگاه نجف و سپاه استان فعالیت کرده و تا حدی بر روی آن اشراف داریم. امروز به دلیل تصمیمی که در کشور گرفته شده فرصت خوبی در اختیار ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه مطالعات قدری عقب هستیم که نیازمند زمان و بررسی است اگر چه پس از اعلام با کمک آبفا بر اساس طرح‌های آماده فعالیت خود را آغاز کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار