همراه تابناک کهگیلویه وبویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:دلیل ترک جلسه برجام توسط تاجگردون از قول بزرپاش،اعلام فرسودگی آمبولانس های 115وجلسه ای در بهمئی که در آن همزمان دو تودیع و معارفه انجام شد،می پردازد
کد خبر: ۱۰۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 06 October 2015

بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:دلیل ترک جلسه برجام توسط تاجگردوناز قول بزرپاش،اعلام فرسودگی آمبولانس های 115وجلسه ای در بهمئی که در آن همزمان دو تودیع و معارفه انجام شد،می پردازد.

دلیل ترک جلسه برجام توسط تاجگردون چه بود؟!

مهرداد بذرپاش عضو هیات رییسه مجلس در گفتگو با خبرنگاران گفت: در نشست قبل از ظهر روز شنبه یعنی آخرین جلسه کمیسیون برجام، آقای تاجگردون ادعا کرد که تمام محتوای پیش نویس گزارش براساس سخنان تیم سابق مذاکرات هسته ای در جلسات استماع نگارش شده است و خواستار بیان یک مثال نقض از سوی رئیس کمیسیون شد.

عضو کمیسیون برجام مجلس افزود: پس از این ادعا، دکتر زاکانی رئیس جلسه نیز تنها برای نمونه به وی یادآور شد که برداشته شدن تحریم سوئیفت در روز اجرای برجام با توجه به سخنان دولت و کارشناسان مستقل و مسلط به مساله تحریم، محقق خواهد شد و این مساله در پیش نویس گزارش آمده است و البته هنوز تصویب نشده است.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: باتوجه به اینکه متن پیش نویس گزارش از روز چهارشنبه تا شنبه در اختیار همه اعضای کمیسیون قرار گرفته بود، ظاهرا آقای تاجگردون زحمت نکشیده بود حتی یک بار هم متن پیش نویس گزارش را به طور کامل بخواند لذا وقتی این حربه از دست وی خارج شد، با ناراحتی جلسه را ترک کرد و متاسفانه این ادعای نادرست را مجددا در مصاحبه ها و بعدا بیانیه پنج نفره شان تکرار کرد.

بذرپاش در پایان با تاکید براینکه سایر دلایل عنوان شده دوستان برای ترک جلسه باتوجه به آیین نامه داخلی کمیسیون برجام بلاوجه بود اضافه کرد: در نوبت عصر جلسه کمیسیون ویژه برجام، این بند از گزارش ـ باوجود مخالفت برخی از اعضای کمیسیون ـ همسو با نظر دولت به تصویب رسید که نقش رئیس کمیسیون در آن بارز بود: "با بررسی های صورت گرفته در کمیسیون معلوم شد که تحریم سوئیفت در خصوص نهادهای خارج شده از لیست انسداد دارایی ها مرتفع شده و این محدودیت از نهادهای اصلی کشور مثل بانک مرکزی، بانک ملت، بانک تجارت و برخی دیگر بانک ها در روز اجرا رفع خواهد شد که موضوع بسیار مثبتی ارزیابی می شود

نیمی ازآمبولانس های 115فرسوده اند

رییس مرکز حوادث فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیمی از آمبولانس های امداد و نجات در این استان فرسوده و از رده خارج است.

جلال پوران فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کهگیلویه وبویراحمد ۴۰ دستگاه آمبولانس برای امداد و نجات دارد که ۲۰ دستگاه آن فرسوده است.

وی ابراز کرد: عمر مفید و استاندارد آمبولانس های ۱۱۵ پنج سال است در حالی که این آمبولانس ها بیش از ۱۰ سال فعالیت کرده اند.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کوهستانی بودن این استان بیان کرد: وجود آمبولانس های استاندارد برای کوتاه کردن مدت زمان رسیدن امدادگران بر بالین حادثه دیدگان ضروری است.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای درون شهری و برون شهری این استان فعال است.

بیاید نادانسته و مغرضانه قضاوت نکنیم

کارشناسان دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به اظهارات برخی از مسئولان در جلسه شورای فنی استان که به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، واکنش نشان دادند.

متن جوابیه کارشناسان فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛

جایگاه نظارتی شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل غرض‌ورزی و معلول‌الحال بودن عده‌ای متزلزل شده است.

در پاسخ به مطالب درج شده در سایت کبنانیوز در خصوص ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد موارد ذیل جهت اطلاع عموم مردم استان به خصوص مهندسان عزیز ضروری است.

۱-رسالت کمیته نظارت عالیه، بازدید از پروژه‌های عمرانی به جهت ارتقاء کیفیت پروژه‌ها می‌باشد، نه محلی برای تخریب و سوءاستفاده مغرضانه بعضی جهت مقاصد شخصی خود.

۲- کسانیکه درگذشته سابقه خوبی نداشته و صلاحیت نظارت بر پروژه‌های عمرانی را ندارند، نمی‌توانند به تنهایی و جدا از نظر کمیته نظارت و خارج از مسائل فنی و آئین‌نامه‌های اجرایی مغرضانه و بدون داشتن اطلاعات فنی آن هم به صورت چشمی اظهارنظر نمایند.

۳-بازدید از ساختمان جدید الاحداث استانداری در مرحله اول توسط کمیتع نظارت عالیه استان و با حضور کلیه اعضا کمیته شورای فنی استان انجام و نتیجه این بازدید با نظرخواهی از اعضا با درجهع خوب ارزیابی گردید.

۴-مجدداً خارج از وقت اداری چند از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی که بعضاً فاصد صلاحیت و پایه نظارت و با مدرک تحصیلی غیره مرتبط و همچنین کسانیکه پروانه اشتغال آنها به دلیل تخلفات حرقفه‌ای ابطال گردیده ساختمان مذکور مورد بازدید قرار گرفت.

۵- قرارداد اسکلت ساختمان مذکور در تاریخ ۲۴ / ۲/ ۹۴ انعقاد و در تمامی مراحل اجرای اسکلت تست جوش توسط آزمایشگاه مکانیک خاک استان انجام و تمامی تست ها دارای جواب مثبت و قابل قبول می باشد (به جزء دو مورد که آن هم با هزینه پیمانکار اصلاح و مجدداً تست انجام گردید) که تمامی مدارک و مستندات جهت ارائه به عموم موجود می‌باشد لازم به ذکر است که ساختمان مذکور در حال اجرا می باشد و هر گونه نقص احتمالی در همان مرحله اولیه به پیمانکار ابلاغ و رفع نقص می‌گردد.

۶- خروج از مرکزیت ستون های فلزی بر اساس مبحث دهم مقررات ملی ساختمان تا حدودی مجاز می باشد و این خروج از مرکز می بایست توسط دوربین نقشه برداری مشخص گردد و هرگونه اظهار نظر بر اساس مشاهدات چشمی با توجه به خطاهای دید کاملاً غیرفنی و غیرکارشناسی می باشد که مورد ارائه شده در خصوص این پروژه کذب و مغرضانه است.

۷- تک تک ستون‌های پروژه مذکور در مرحله نصب و اجرا به طور دقیق توسط گروه نقشه برداری دفتر فنی استانداری کنترل گردیده و خروج از مرکزیت احتمالی آنها تماماً در حد مجاز آیین نامه بوده که تمامی مستندات موجود می باشد.

۸- با مستندات و مدارک موجود اعلام می نمائیم که ساختمان استانداری یکی از بهترین ساختمان های در حال احداث استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که تمام نکات فنی در آن رعایت گردیده است.

در آخر انتظار می رود کسانیکه بر چنین جایگاه فنی نشسته اند، بدانند که این جایگاه جای مقاصد شخصی و مغرضانه نیست و اگر چنین ادعایی دارند ابتدا نسبت به مطالعه آیین نامه های مرتبط و به روز نمودن اطلاعاتت خود اقدام و همچنین نسبت به بررسی مدارک و مستندات شامل نقشه و مشخصات؛ تست جوش، نتایج آزمایش‌های پروژه اقدام و سپس با اطلاعات کامل اظهار نظر نمایند.

عالم محضر خداست

(بیاید نادانسته و مغرضانه قضاوت نکنیم)

کارشناسان حوزه نظارت دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

مراسم یادبود هادی نوروزی در یک روستای استان

مراسم یاد بود کاپیتان با اخلاق و با تعصب پرسپولیس مرحوم هادی نوروزی در روستای کلات دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه برگزار شد. در این مراسم که در مسجد صاحب الزمان برگزار شد جمعی از ورزشکاران و ورزش دوستان روستاهای اطراف نیز حضور داشتند .

این مراسم با قرائت قران کریم آغاز و سپس دعای توسل توسط حضار قرائت شد و پس از آن نیز سوگ نامه ای توسط یکی از جوانان حاضر در جلسه به یاد مرحوم نوروزی خوانده شد.

در این مراسم چاپ بنرهای متعددی که نشان دهنده محبوبیت این بازیکن با اخلاق نزد مردم روستای کلات بود به چشم می خورد.

در برخی نقاط شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز پارچه نوشته های تسلیت به جامعه ورزش کشور و خانواده زنده یاد هادی نوروزی مشاهده می شود که نشان دهنده علاقه و پیوند عاطفی مردم این استان با جامعه ورزشی است.

پیام های تسلیت مردم کهگیلویه و بویراحمد به خانواده هادی نوروزی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز بازتاب های گسترده ای داشته است.

هادی‌ نوروزی، کاپیتان با اخلاق باشگاه پرسپولیس روز پنجشنبه 9 مهرماه 94 در سن 30 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

تصاویر زیر مربوط به برگزاری مراسم یادبودهادی نوروزی کاپیتان جوان تیم پرسپولیس در روستای کلات دشمن زیادی شهرستان کهگیلویه است.

جلسه ویژه بررسی علت سانحه تصادف ورزشکاران یاسوجی برگزار می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسه ویژه بررسی علت سانحه تصادف ورزشکاران یاسوجی برگزار می‌شود.

سه روز پیش در یک سانحه‌ تصادف دلخراش ورزشکاران کونگ‌فوکار کهگیلویه و بویراحمدی اعزامی مسابقات کشوری به همراه مربی خود جان باختند.

در این تصادف دو نفر از ورزشکاران و مربی این تیم در دم جان باختند و سه نفر دیگر از ورزشکاران به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه یکی دیگر از این نوجوانان ورزشکار به نام محسن کارگر فوت شد و خانواده این ورزشکار در یک کار خداپسندانه اعضای بدن وی را اهدا کردند و یکی دیگر از مصدومان این حادثه وضعیت مناسبی ندارد.

فتاح محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به این سانحه اظهار کرد: یکی از دردناک‌ترین حادثه‌ها طی چند سال اخیر در استان ما رقم خورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم در این خصوص سئوالات زیادی دارند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

محمدی گفت: از اولین ساعات وقوع این حادثه شخصاً در بیمارستان حاضر شدم و دستور لازم به کادر درمانی بیمارستان برای پیگیری وضعیت درمانی مصدومان داده شد.

وی افزود: باید مشخص شود که این دانش‌آموزان چگونه و با چه مجوزی و به چه دلیلی با خودروی شخصی به مسابقات اعزام شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه حادثه مذکور برای مسئولان و مردم بسیار تلخ بود از برگزاری جلسه ویژه جهت پیگیری علت وقوع این حادثه خبر داد.

دو تودیع و معارفه در یک جلسه

در اين برنامه هاي توديع و معارفه كه با استقبال زياد مردم شهرستان بهمئي برگزار شد اغلب حاضرين در اين مراسم به صورت ايستاده نظاره گر بودند و جايي براي نشستن وجود نداشت.

«رحماني فرماندار بهمئي » يكي از دلايل تعويض و توديع مديران را بهبود وضعيت موجود وكمك به حوزه هاي ورزش ، ساماندهي اماكن ورزشي ، جذب بيشتر جوانان به سمت تفريحات سالم در حوزه ورزش و همچنين بهبود وضعيت معيشتي معلولان در حوزه بهزيستي برشمرد و از مديران جديد خواست كه نقاط ضعف گذشته را به خوبي برطرف كنند.

در این مراسم از زحمات کریمداد مسلمی نیا، مدیر سابق بهزیستی تقدیر و خانم الهام خوب نژاد به عنوان مدیر جدید اداره بهزیستی بهمئی معرفی شد. خانم خوب نژاد قبل از این سمت به مدت شش سال به عنوان کارشناس حوزه توانبخشی اداره بهزیستی بهمئی خدمت می کرد.با توجه به اینکه ماموریت کریمداد مسلمی نیا در اداره بهزیستی به پایان رسید، وی مجددا به آموزش و پرورش شهرستان بهمئی برگشت.

در بخش دیگری از این مراسم از زحمات بهمن خوبی،مدیر سابق اداره تربیت بدنی تقدیر و رحمان اکبری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.بهمن خوبی نیز قرار است به عنوان مشاور مدیر کل در مجموعه اداره کل تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت خود در حوزه ورزش ادامه دهد.

گفتنی است ،جمعی از مردم شهرستان بهمئي در پيامهاي جداگانه به آقاي رحماني فرماندار اين شهرستان از روند بركناري مديران قبلي استقبال نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار