دریافت زیرمیزی از بیماران غیر قانونی است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: دریافت هر گونه زیر میزی از بیماران در مراکز درمانی تامین اجتماعی غیر قانونی است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 06 October 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی نیک سیرت روز سه شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان ، همسران بازمانده و از کارافتادگان سازمان تامین اجتماعی استان در تالار حافظ اردبیل گفت: هرکس در هر مقامی در مجموعه مدیریت درمان استان اردبیل وجه غیر قانونی و زیر میزی از بیمار بگیرد از بیمارستان اخراج می شود چون انجام چنین تخلفی خط قرمز ماست و کوچکترین گذشت و اغماضی در این رابطه با هیچکس نداریم.
وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال برای عمران و بهسازی بیمارستان ها و درمانگاه های وابسته به تامین اجتماعی استان هزینه شده است.
وی با اشاره به انجام 11 هزارو 611 عمل جراحی در سال گذشته در بیمارستان های تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: این تعداد عمل جراحی در دو بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد انجام شده که طبق نظرسنجی های به عمل آمده بیشتر مراجعه گنندگان از خدمات درمانی اعلام رضایت کردند.
وی بیان کرد: در این مدت تعداد 726 هزار و 249 مورد به مراکز وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مراجعه سرپایی داشتند که رشد 14،8 درصدی را نسبت به سال 92 نشان می دهد.
او با اشاره به این که بیش از 540 هزار بیمه شده حدود 44 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، اضافه کرد: دو بیمارستان موجود تامین اجتماعی در استان هم در مجموع با 190 تخت از حیث امکانات درمانی در کشور در رتبه سوم است.
نیک سیرت از وجود چهار درمانگاه تخصصی وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، خلخال و گرمی خبر داد و گفت: برنامه ریزی کردیم درمانگاه شهرستان نمین را هم در آینده نه چندان دور احداث کنیم.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به این که تامین اجتماعی اولین خریدار سلامتی است افزود: هزینه هایی که سازمان تامین اجتماعی در بخش سلامت آحاد مردم جامعه و بیمه شدگان می پردازد این سازمان را در صدر خریداران حوزه سلامت قرار داده است.
وی با بیان این که در بخش مدیریت درمان این سازمان در ارایه خدمات پزشکی به مردم در جایگاه دوم قرار دارد و تنها سازمانی هستیم که هم درمانگر و هم بیمه گر است، اظهار کرد: پارسال در سطح استان اردبیل فقط 48 میلیارد ریال داروی رایگان در اختیار مراجعه کنندگان و بیمه شدگان قرار داده ایم.
وی از تشکیل سه هزار پرونده پزشکی برای بیماران دارای بیماری مزمن در بیمارستان سبلان اردبیل خبر داد و گفت: در چهار مورد بیماری مزمن برای بیماران پرونده تشکیل داده می شود.
نیک سیرت با اشاره به سطح ارایه خدمات در بیمارستان ها و درمانگاه های وابسته به مدیرت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: هیچ بخش خصوصی در سطح استان در ارایه خدمات به بیماران قابل مقایسه با مراکز درمانی وابسته به این سازمان نیست.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت درست است که هزینه های زیادی بردولت تحمیل می شود اما نظارت و برخورد با زیرمیزی شدت می یابد و فرانشیز پرداختی مردم کاهش می یابد که این به نفع مردم خصوصا طبقه پایین و ضعیف جامعه است.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان تاکید کرد: باید در حوزه درمان در جامعه دستگاه های مرتبط فرهنگ سازی کنند که این هم به نفع بیمه گر و هم به نفع مردم و جامعه است.
این مسئول با بیان این که درمانگاه میرزاحسینی اردبیل جوابگوی مراجعه کنندگان نیست، اظهار کرد: پیگیر ایجاد درمانگاه شماره دو در شهرستان اردبیل هستیم.
وی وجود بازنشستگان در هر جامعه را باعث گسترش نعمت و الطاف الهی دانست و بیان کرد: خدمت به این عزیزان افتخار بزرگی است چون بازنشستگان آینه تمام قد شاغلان امروز هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار