معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین نیاز‌های امروز تقویت باور‌های جوانان و گذاشتن بار گام دوم انقلاب بر دوش آن‌هاست، گفت: از هفته بسیج امسال تا هفته بسیج سال ۱۴۰۲ قرار است ۲۳۰ هزار یادواره خانگی شهدا برگزار شود و در این طرح شهدا به نسل جدید انقلاب معرفی شوند.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 17 November 2022

به گزارش تابناک قم، سردار حسین معروفی در مراسم رونمایی از پوستر ۲۳۰ هزار یادواره خانگی که در شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت در حقیقت فرهنگ مصونیت ملت ایران و برگرفته از فرهنگ عاشوراست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی ما اسلام عاشورایی است.

وی با تاکید بر اینکه ماندگاری انقلاب با اتصال به عاشوراست، مطرح کرد: فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت عزت و شرف ما است و فردی که این فرهنگ را دارد محاسباتش تغییر نمی‌کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین امام خمینی (ره) مبتنی بر فرهنگ عاشورا انقلاب اسلامی را رقم زدند، خاطرنشان کرد: ملت ایران با تقدیم ۱۸۸ هزار شهید ایثار و مقاومت کردند تا توانستند انقلاب اسلامی را تثبیت کنند و امروز برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب که بار آن بر دوش جوانان است باید جوان الگوی اول را نماد الگوی دوم قرار دهیم که جوان الگوی اول شهیدان و فرهنگ جهاد و شهادت هستند.

وی بالاترین درجه سعادت را شهادت دانست و ادامه داد: قرار نیست که همه افراد شهید شوند بلکه قرار است اندیشه شهادت، مقاومت و عاشورا در میان جوانان ترویج و تثبیت شود تا ملت ایران و ظهور را زیبا ببیند و خود را در محضر خدا بداند.

معروفی با تاکید بر اینکه امروز بیشترین نیاز ما در حوزه فرهنگ، تقویت باور‌های جوانان و گذاشتن بار گام دوم انقلاب بر دوش آن‌هاست، اضافه کرد: از هفته بسیج ۱۴۰۱ تا هفته بسیج سال آینده قرار است ۲۳۰ هزار یادواره شهید در خانه‌ها برگزار شود و در این طرح شهدا به نسل جدید انقلاب معرفی شوند.

وی بر لزوم برگزاری یادواره شهدا در خانه‌ها تاکید کرد و گفت: در این یادواره‌ها فرزندان، اقوام و خود مردم همه کاره هستند و قرار نیست هزینه‌های سنگینی پرداخت شود؛ در این صورت است که به تقویت هویت شهدا می‌رسیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار