تاریخ آموزش عالی استان اردبیل تدوین شد

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل گفت: تدوین تاریخ آموزش عالی استان اردبیل، تدوین تاریخ دانشگاه محقق اردبیل از جمله فعالیت‌های انجام یافته و در موزه تاریخ علوم اردبیل است.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 10 October 2015

محمد انوار در حاشیه مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کشور در اردبیل،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: موزه تاریخ علوم اردبیل محل گردآوری و حفاظت آثار، اشیاء، نمونه‌ها، اسناد و اطلاعات متنوع مرتبط با شاخه‌های علوم و فناوری و دستاوردهای علمی و فرهنگی بوده که به صورت مجموعه‌های نمایشگاهی به همراه توضیحات علمی برای استفاده عموم است.

وی گفت: موزه تاریخ علوم اردبیل با برگزاری برنامه‌های متنوع علمی و آموزشی زمینه ایجاد و اشاعه تفکر علمی در جامعه را فراهم آورده و با نمایش پایه‌های دانش و تحول فناوری و سیر پیشرفت علوم در شاخه‌های مختلف، خلاقیت و تفکر ذهنی دانش‌آموزان و دانشجویان را تقویت کرده و زمینه‌های پیشرفت و نوآوری علمی و عملی را فراهم می‌کند.

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل موزه‌ای متفاوت و با تجربه‌ای نو در زمینه آموزش، پژوهش و تلاشی مکمل برای فراهم کردن گردش‌های علمی، فناورانه و مجتمع در درون دانشگاه ولی دارای ارتباط زنده و پویا در جامعه و رده‌های مختلف سنی است.

انوار تصریح کرد: تدوین تاریخ آموزش عالی استان اردبیل، تدوین تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی، شرکت در نمایشگاه عکس و اسناد قدیمی به مناسبت روز اردبیل،‌ برگزاری نمایشگاه گزیده تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی و جمع‌آوری و تجهیز گالری‌های برنامه‌ریزی شده فاز اول و فازهای بعدی از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استان از جمله فعالیت‌های انجام یافته و در دست اقدام موزه تاریخ علوم اردبیل است.

وی بیان کرد: از جمله فعالیت‌های موزه تاریخ علوم اردبیل جمع‌آوری کلیه اشیاء، اسناد، افتخارات،‌ تجهیزات موزه‌ای از سطح دانشگاه در قدم اول که در حدود 250 قلم اشیاء، موزه‌ای و حدود 3 هزار جلد کتاب و نشریات قدیمی و دارای ارزش تاریخی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار