رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از راه اندازی درمانگاه ۲ هزار متری در مرز خسروی تا اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 16 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت استان کرمانشاه وجود مسیر و مرزهای اربعینی است، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های مربوط به اربعین پیگیری مسائل مربوط به درمان با محوریت و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی است که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط مانند هلال احمر، اورژانس، پزشکی قانونی، فوریت‌های پزشکی و… اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته به دلیل ازدحام جمعیت زائران در مرز خسروی مشکلاتی ایجاد شد، افزود: مشکلات پیش آمده به دلیل کمبود گیت‌های عراقی برای عبور زوار بود که همین امر عامل اصلی ازدحام جمعیت در مرز خسروی شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته در پی ازدحام جمعیت بیش از یک هزار مورد گرمازدگی در مرز داشتیم که با رسیدگی و اقدامات پزشکی بهبود یافتند و در طول این ایام مورد فوتی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه به برنامه‌های مورد نظر برای اربعین پیش رو در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: بر اساس تجربیات کسب شده در سال گذشته امسال اجرا و آماده‌سازی یک پروژه درمانی در مرز خسروی به متراژ ۲ هزار متر مربع که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا اربعین سال‌جاری بخش اصلی و مورد نیاز آن آماده‌سازی خواهد شد.

محمدی ادامه داد: به منظور ساخت پروژه درمانی در مرز خسروی اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که در پی اجرای این طرح حوزه درمان استان کرمانشاه به طور مجهزتر برای ارائه خدمات آماده خواهد شد.

وی به احداث ۲ درمانگاه سیار با عنوان اتاق سرد و سرم تراپی تاکید و خاطرنشان کرد: برپایی این ۲ درمانگاه در نقطه صفر مرزی خواهد بود که با توجه به جمعیت بالایی که پیش بینی می‌شود این ۲ درمانگاه در ۲ طرف محل تجمع در مرز برپا خواهد شد تا برای انتقال زائران گرما زده با مشکل مواجه نباشیم.

محمدی پر پایان افزود: برپایی درمانگاه‌های سیار در نقطه صفر مرزی به دلیل گرمای بسیار ناشی از تجمع به گونه‌ای طراحی شده که با عایق‌های حرارتی هوای خنکی در آن محل ایجاد می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار