کد خبر: ۱۱۰۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 25 April 2023

بخش قابل توجهی از نیروی کار مازندران در قالب کارگران بخش های مختلف با توجه به سختی کار و خطرات از مشکلات نداشتن امنیت شغلی، نداشتن بیمه، رفتار غیر متعارف قانونی در اجرای بخشنامه های رفاهی کارگران مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارگران به عنوان اقشار تاثیرگذار در روند تولید و اقتصاد به‌دلیل گرفتار بودن اندر خم مسائل این چنینی با دغدغه هایی مواجه هستند و این مسائل باعث شده به اذعان مسولان مازندران بخشی از جامعه کارگری استان برای تامین هزینه های روزمره زندگی به مشاغل کاذب روی آوردند.
نمایندگان تشکل های کارگری مازندران امروز سه شنبه به مناسبت هفته بزرگداشت هفته کارگر در نشست خبری این مسائل را مطرح کردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در این جلسه با بیان این که، ۹۵ درصد قرارداد کارگران استان انعقاد قرارداد سفید امضا با شرکت های پیمانکاری است، افزود : این موضوع باعث شده کارگران استثمار شوند و از حقوق و مزایای مکفی بی بهره هستند.

نصرالله دریابیگی ادامه داد : برقراری امنیت مشاغل کارگری باید مورد نظر و تامین قرار بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: نقش دستمزد در قیمت تمام شده بین چهار تا هشت درصد است و اینکه موضوع دستمزد را عامل تورم می دانند درحالیکه این حالت نیست.

وی ادامه داد : این میزان حقوق مصوب برای جامعه کارگری تنها جوابگوی ده روز ماه این افراد نیست.

دریابیگی افزود : در بخش درمان از نظر قانون اساسی رایگان است اما کارگران حق بیمه های مختلف از جمله دودرصدی بیمه بازنشستگی و بیمه تکمیلی از حقوق آنها دریافت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار