خداوند نمازگزاران را به دو دسته تقسیم می‌کند برخی از نمازگزاران خودشان و فرزندانشان اهل نمازند ولی برخی‌ها خودشان اهل نماز هستند در حالی که فرزندانشان اهل نماز نیستند در حالی که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نسبت به فرزندان و نوه‌ها مسئول هستند و تا نفس می‌کشند باید دغدغه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 03 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی روی دل‌های ملت‌ها جای دارد، سعی کنید نسل جوان و نوجوان را به مسجد بکشانید.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع نمازگزاران مسجد امام محمدباقر (علیه السلام) ساری، ضمن تسلیت شب هفتم شهادت امام حسین (ع) و تقدیر از خادمان حضرت در این ایام، اظهار کرد: یک حسین (ع) داریم و یک دنیا دیوانه! این همه پروانه! 

ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی روی دل‌های ملت‌ها جای دارد/نسل جوان و نوجوان را به مسجد بکشانید  

وی افزود: از امام حسین (ع) درس‌های زیادی می آموزیم، درس؛ جهاد، حماسه قیام و زیر بار زور نرفتن، با ظالمان ستیز کردن و جنگیدن، این درس رهایی و آزادی و حریت، درس عزت و ذلت‌گریزی است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه مردم ما درس ذلت‌گریزی را در سال ۱۳۵۷ با انقلاب اسلامی پیاده کردند، گفت: بیش از چهل سال مقاومت، ایستادگی، اقتدار و عزت نتیجه همین انقلاب است، ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی روی دل‌های ملت‌ها جای دارد، ظالمان نباید هم با ما سر سازگاری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه نماز اول وقت را یکی درس‌های بزرگ امام حسین (ع) دانست و تاکید کرد: این مسجد باید پر از نمازگزار باشد، به‌خصوص نسل جدید، فرزندان و نوه‌های نسل گذشته باید نمازگزار بار بیایند.

این مسئول یادآور شد: خداوند نمازگزاران را به دو دسته تقسیم می‌کند برخی از نمازگزاران خودشان و فرزندانشان اهل نمازند ولی برخی‌ها خودشان اهل نماز هستند در حالی که فرزندانشان اهل نماز نیستند در حالی که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نسبت به فرزندان و نوه‌ها مسئول هستند و تا نفس می‌کشند باید دغدغه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تنها نماز خواندن در مسجد هنر نیست، دعوت از دیگران مهم است، صِرف نمازخوان بودن کافی نیست، پیامبر اکرم (ص) به حضور در مسجد و نماز جماعت اهمیت می‌داد، در چاردیواری مسجد حال و هوا، فرهنگ و نورانیتی حاکم است که افراد را بیمه می‌کند، سعی کنید نسل جوان و نوجوان را به مسجد بکشانید، پایگاه‌های مقاومت، بسیجیان و کانون های فرهنگی در این امر سهیم باشند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار