مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه به دلیل وقوع پدیده گرمازدگی و در پی آن سقط جنین میوه، هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم، اظهار کرد: برداشت این محصول در سطح ۱۲ هزار هکتار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل شرایط محیطی مناسب نسبت به پارسال، حدود ۱۸ هزار تن پسته روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 18 September 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه به دلیل وقوع پدیده گرمازدگی و در پی آن سقط جنین میوه، هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم، اظهار کرد: برداشت این محصول در سطح ۱۲ هزار هکتار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل شرایط محیطی مناسب نسبت به پارسال، حدود ۱۸ هزار تن پسته روانه بازار مصرف شود.

او افزود: ۲۰ درصد از این محصول به‌صورت کال‌فروشی برداشت و بقیه پس از فرآوری توسط ۱۷ ترمینال پسته به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود برای تولید پسته در نی‌ریز و به علت کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی آورده‌اند.

بصیری اضافه کرد: این شهرستان از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار پسته دارد که ۶۰۰ هکتار آن غیرمثمر است.

برچسب ها: برداشت ، پسته ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار