رئیس جهاد کشاورزی فارس از پیش بینی تولید بیش از ۳۸ هزار تن انجیر خشک در این استان خبر داد و گفت: فارس با سطحی بیش از ۴۴ هزار هکتار انجیرستان اولین تولید کننده انجیر کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 21 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس جهاد کشاورزی فارس از پیش بینی تولید بیش از ۳۸ هزار تن انجیر خشک در این استان خبر داد و گفت: فارس با سطحی بیش از ۴۴ هزار هکتار انجیرستان اولین تولید کننده انجیر کشور به شمار می‌رود.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه انجیر خشک ایران به ویژه شهرستان استهبان از نظر کیفی منحصر به فرد است، افزود: امسال شهرستان استهبان با ۲۶ هزار هکتار باغ های انجیر مثمر سهم ۱۷ هزار تنی از تولید انجیر خشک استان فارس را دارا خواهد بود.

او با بیان این که استهبان یکی از قطب‌های تولید انجیر خشک در دنیاست که محصول تولیدی این شهرستان در سطح جهانی از نظر کیفیت، برند جهانی و بی‌رقیب است، اظهارداشت: در حال حاضر عمده صادرات این محصول به کشور‌های آسیایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که یکی از موضوع هایی که می‌تواند به افزایش بهره‌وری تولید و کاهش عوامل خسارت‌زا از جمله گرمازدگی کمک کند، علمی کردن کشاورزی و باغداری است، گفت: بخش‌های تحقیقات می‌توانند نقش موثری داشته باشند، باید ارتباط مناسب با تولید کنندگان ایجاد کنند، متناسب با مسائل موجود به دنبال راه حل باشند که به همین منظور طرح افزایش نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی را اجرایی کرده‌ایم.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی فارس در راستای جبران خسارت‌های ناشی از گرمازدگی و آفتاب سوختگی به درختان انجیر گفت: از محل کمک‌های فنی اعتباری، یارانه‌ای را برای ایجاد سایه بان در باغ های انجبر اختصاص می‌دهیم تا جبران خسارت گرمازدگی امسال به بزرگترین انجیرستان جهان شود.

هقان‌پور در پایان به موضوع ایجاد دو زنجیره ارزش انجیر نیز پرداخت و افزود: این زنجیره‌ها با ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و با تکیه بر تولید سالم، اقدام به خرید محصولات با کیفیت کرده و پس از بسته بندی‌های استاندارد و یا فرآوری به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌کنند.

شهرستان استهبان در ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار